Кражбата на петрол от кораб не е подвиг. Петролните танкери са огромни, а корабите, които пренасят скъп товар, са предназначени да бъдат трудни за качване.
Кражба може да означава отвличане на оригиналния танкер, деактивиране на устройствата му за проследяване, отвеждане на местоположение, в което не може да бъде забелязан и прехвърляне на хиляди тежки барели до друг плавателен съд, който след това може да отплава. Кражбата на петрол означава и да откриеш купувач или да се замесиш в опасния бизнес на нелегално рафиниране, пише Quаrtz.
През последните шест месеца цената на петрола се срина заради глобално свръхпредлагане. А за някои пирати просто вече не си струва да се опитват да го плячкосат.
Deloitte: Една трета от петролните компании са изправени пред фалит
Една трета от петролните компании са изправени пред фалит
Рискът от банкрут за тях е голям, смятат от консултантската компания
„При петрол с достигналата дъното цена от под 30 долара за барел пиратството вече не е толкова печеливш бизнес, колкото когато цените достигнаха 106 долара за барел преди няколко години”, заяви в интервю за Bloombеrg Флорентина Аденике Уконга – изпълнителен секретар на Комисията на Гвинейския залив – регионален орган, който промотира сътрудничеството между западноафриканските държави, много от които изнасят петрол чрез танкери.
Тя обясни, че поевтиняването на суровината е било съществен фактор за намаляването на пиратската дейност в региона.
Всъщност пиратството бележеше спад още преди цената на петрола да потъне. През 2013 г. са били извършени 100 нападения над плавателни съдове в Гвинейския залив, 56 от които са били успешни според американската неправителствена организация Oceans Beyond Piracy (OBP).
До 2014 г. броят на атаките е намалял до 67, като 26 от тях са завършили с успех. Този спад се е случил преди началото на срива в цената на петрола, макар че OBP отбелязва, че всяка година 70% от нападенията в региона така и не биват отчетени.