Община Бургас ще получи около 500 хиляди лева повече след като в сила влязат новите такси за синя зона и поставяне на скоби. Последните години приходите за година от синята зона са между 1,5 и 1,7 милиона лева.
Община Бургас ще получи около 500 хиляди лева повече след като в сила влязат новите такси за синя зона и поставяне на скоби. Последните години приходите за година от синята зона са между 1,5 и 1,7 милиона лева.
С новите разпоредби общата сума ще бъде над 2 милиона лева. На предстоящата сесия ще бъде разгледана докладна записка на заместник – кмета Красимир Стойчев, в която се предлага вдигане на таксата за неправилно паркирани автомобили. До сега тя беше 15 лева с ДДС, а след като докладната бъде гласувана, от следващата година вече ще е 20,83 лева без ДДС или 25 лева с включването на стойността на налога. Увеличението се мотивира със значително по-високите разходи по цялостното поддържане на трасетата и увеличените пера за заплати и осигуровки на служителие. През последните години техните заплати са били вдигани на няколко пъти, а таксата за скоби не е качвана от 2010 година. Увеличен е и броят на служителите, които са ангажирани с дейността, както и самата зона за платено и безплатно паркиране.
“Във връзка с това идва и по- големия брой паркоместа, които трябва да се обслужват, което от своя страна води до повече общо изминати километри дневно на автомобилите. Тук трябва да бъде отчетено и поскъпването на горивата и поддръжката на служебните автомобили, поради необходимостта от по- чести ремонти. Във връзка с увеличаването на обхвата на зоната разходите се завишават в сравнение с предходните години по отношение на цялата техническа и материална база, обвързана с процеса по прилагане на едно техническо средство, като в това число се включват разходи за ежегодно полагане на маркировка, ремонт на блокиращите технически средства, лични предпазни средства за работещите, поддръжка на софтуер и преносими мобилни устройства и касови апарати, абонаментни услуги като GPS позициониране и телефония, застраховки на служебни автомобили и застраховки трудова злополука.” – се казва още в докладната, която е входирана от зам.кмета Красимир Стойчев, а под нея са подписани още шефката на юридическия отдел на общината Златина Георгиева и директорът на ОП “Транспорт” – Андрей Рунчев.
В същото време стана ясно, че се подготвя и ново тарифиране на синята зона. По-дългият престой ще бъде по-скъп за тези, които го ползват. Тези промени анонсира вече кметът на Бургас Димитър Николов. Според него хората трябва да бъдат стимулирани да ползват новата обществена транспортна мрежа. Това ще стане като се въведе и нова модерна схема с електронни карти за различни срокове, а в същото време по-дългия престой в зоната ще се плаща в по-високи тарифи. В част от европейските големи градове се прилагат също подобни методзи за стимулиране на ползването на градския транспорт. В Мюнхен- Германия например един час престой в тяхната синя зона е 2,50 евро, а една еднодневна карта за метрото за петима души е 10,80 евро. С нея хората могат да пътуват 24 часа постоянно в метрото за дадената сума без ограничение на курсовете. От тези тарифи се вижда, че градската управа на Мюнхен стимулира жителите и гостите да ползват градския транспорт. Явно с нововъденията управлението на община Бургас търси подобен ефект. В същото време с по-високото тарифиране ще се увеличат и приходите в местната хазна. Така ефективността ще е двойна.