След обявяването днес на сделката за купуването от Nissan Motors 34% дял от Mitsubishi Motors (за 237,4 млрд йени, или $2,2 млрд.) идва ли ред за разместване при лидерите на световния автомобилен пазар? Защото сметките показват, че новият алианс Renault-Nissan-Mitsubishi може да излезе по продажби на нивото на втория за 2015 г. най-голям производител в света –германската групировка Volkswagen.
Двете компании обсъждат възможно сливане помежду си
Припомняме, през миналата година най-много продажби реализира японският концерн Toyota – 10,2 млн. автомобила. Реализациите Volkswagen достигнаха 9,9 млн. единици, на General Motors – 9,8 млн. машини, на Ford – 6,1 млн. автомобила.
Групата Renault-Nissan през миналата година продаде 8,5 млн. коли, а Mitsubishi — 1,09 млн. машини. По този начин, съдейки по миналогодишните резултати, продажбите на новия алианс Renault-Nissan-Mitsubishi практически са съвсем съпоставими с тези на Volkswagen и General Motors .
Париж няма да се меси в японската фирма и обратното
Но засега, според данните за първото тримесечие на тази година, VW изпреварва по обем на продажбите своите най-близки конкуренти – Toyota и General Motors, въпреки разразилия се след есента на 2015 г. т.нар „дизелов скандал”. Реализираните през периода автомобили от Volkswagen нараснаха с 0,8% – до 2,5 млн. единици. Докато продажбите при Toyota се понижиха с 2,3% – до 2,46 млн. коли, а на General Motors се намалиха с 2,5% – до 2,36 млн. автомобила.