Туристите в един от най-старите български градове – Созопол, се сблъскаха с нов вид “рекет”, който някои заведения вече прилагат. Потребител на социалната мрежа Facebook публикува снимка на касова бележка, от която се вижда, че заведение, собственост на фирма “Созопол Милос”, таксува клиентите си с 20 лв. за всеки стол, който не са заели на масата. От това, което е написал потребителят, персоналът не е обявил предварително за “санкцията”.
Според потребителя заведението се казва Miloz by the sea, което се намира на пристанището на стария град в Созопол. От обява в сайт за търсене и предлагане на работа се вижда, че собственик на заведението е “Хигия Бул” ЕООД, а самото заведение е отворено през 2017 г.
„Ужасно обслужване и отношение, изключително грубо и неуважително. Таксуваха ни по 20 лв. за всеки свободен стол на масата“, разказва Василена Влахова. По думите й преди да седнат в заведението тя и приятелите й са уведомили хостесата на ресторанта, че не очакват повече хора, но впоследствие тя отрекла.{josociallocker}
Въпреки това тя получава сметка освен за консумираните храни и напитки допълнителна сума от 80 лв. под артикул “Свободни други”. Потърпевшата е пожелала да говори с управителя за т.нар. „такса“, за която не е била предупредена и не е описана никъде в менюто.
Вместо обяснение Влахова получава обиди от управителя и е била изгонена. От приложената сметка става ясно, че компанията е заплатила малко над 254 лв. заедно със сумата за свободните места.
Пред OFFNews управителят на заведението Тони Матеев заявява, че подобна ситуация им се случва “за първи път”. „Да таксуваме незает стол ни се случва за първи път, нямаме такава практика”, казва той.
Интересно е обаче, че в касовия апарат съществува код “Свободни други”, което говори, че заведението е подготвено предварително за подобни ситуации.
“В конкретния случай клиентите се държаха изключително зле, не ни бяха предупредили, че ще са с 4 души по-малко. В крайна сметка, те не са заплатили тази такса“, казва още Матеев.{/josociallocker}