Volkswagen AG отчете 3,48 милиарда евро оперативна загуба за третото тримесечие на годината.
Резултатите на най-големия автомобилен производител в Европа са по-лоши от оценките на анализаторите за загуба от 3,27 млрд. евро, предаде Bloomberg. Това е първият тримесечен дефицит за компанията от поне 15 години насам. Volkswagen отчете 3,23 млрд. евро печалби точно преди година. Историческата загуба идва на фона на разрастващ се световен скандал, след като беше разкрито, че германският концерн е използвал софтуер, за да фалшифицира резултатите от тестове за отделяните вредни емисии. VW обяви още, че ще намали целевата си печалба за 2015 г., добавяйки, че печалбата преди лихви и данъци ще спаднат „значително”.
„От една страна, цифрите показват основната сила на Volkswagen Group, а от друга – първоначалното въздействие на сегашната ситуация става ясно”, каза в изявление главният изпълнителен директор на Volkswagen Матиас Мюлер. Акциите на компанията се вдигнаха с 3,3% до 108,6 евро във Франкфурт тази сутрин. Volkswagen е изгубила около 21 млрд. евро пазарна капитализация, откакто скандалът стана обществено достояние на 18 септември. Междувременно стана ясно, че правителството на германския канцлер Ангела Меркел оставя Volkswagen AG сама да се оправя с въвеждането на по-чисти двигатели, докато концернът търси начини да се разтърси от скандала с вредните емисии.
Представители на ръководството на VW във Волфсбург дадоха заявка за промяна, фокусирана върху повече плъгин хибриди и електрически превозни средства. И макар Меркел да цели до 2020 г. по германските пътища да се движат 1 милион електромобили, тя не предлага същата подкрепа за автопроизводителите като тази, която осигурява френското правителство.
Прибавете към това и обтегнатия бюджет заради тазгодишния наплив на бежанци. В управляващата партия се получава не особено силно желание за подпомагане на най-големия автомобилен производител в Европа, който се сблъсква с намалени инвестиции и е изправен пред глоби, съдебни спорове и разходи по изтегляне на превозни средства.
Въпреки че Матиас Мюлер ще придружи Ангела Меркел на официално посещение в Китай днес, канцлерът се опитва да държи VW на разстояние, след като миналия месец стана ясно, че компанията е мамила на тестовете за отделяне на вредни газове от автомобилите, които е произвела.