Последната подкрепена от Белия дом инициатива е раздаването на безплатна бира като стимул американците да се ваксинират срещу КОВИД-19 в рамките на обявения от президента на САЩ Джо Байдън “месец за действие” с цел повече американци да бъдат ваксинирани преди предстоящия празник на 4 юли, предаде Асошиейтед прес.
Очаква се Белият дом да информира американците за програмата за ваксинация и плановете му да ваксинира частично най-малко 70 на сто от възрастните преди Деня на независимостта. Това е важно за постигането на целта му страната да се върне това лято към усещането за нормалност отпреди пандемията, предава БТА.
Поредният бонус за ваксиниралите се, предоставен в случая от пивоварната “Анхойзер-Буш”, се добавя към други стимули като парични награди, билети за спортни събития или платени отпуски, чиято цел е да се поддържа темпът на ваксинацията.
Белият дом заяви, че по време на “месеца на действие” ще продължи да използва партньорства с публичния и частния сектор, за да насърчи американците да се ваксинират. За целта се търси съдействието на бизнеса, на инфлуенсъри от социалните медии, на колежи, знаменитости и обществени организации, за да помогнат за популяризиране на информацията за ползите от ваксинацията и да насърчи хората да се ваксинират.
До момента 62,8 на сто от пълнолетните жители на САЩ са получили поне една доза ваксина срещу КОВИД-19, а 133,6 милиона са изцяло ваксинирани. Темпът на имунизация отново се забави, като спадна до под 600 000 средно на ден, в сравнение с над 800 000 след обявяването на стимули като лотарии. В началото на април, когато търсенето на ваксини беше много по-високо, се поставяха по близо 2 милиона дози дневно.
“Анхойзер-Буш” обяви днес, че след като бъде изпълнена поставената от Байдън цел за 70 на сто ваксинирани, “ще купи безплатна бира на американци на възраст от 21 години нагоре” чрез промоция на уебсайта си. Първите 200 000 отговорили, след като нацията надхвърли прага от 70 на сто ваксинирани, ще получат кредит на стойност 5 долара.