Сподели новината.

Със над  100 милиона лева по-малко ще бъде бюджетът на община Бургас за следващата година.

Със над  100 милиона лева по-малко ще бъде бюджетът на община Бургас за следващата година. Информацията бе оповестена официално, като точната цифра за 2016 година е 214 милиона лева. Голямата разлика в сумите се дължи най-вече на намалените средства, които ще бъдат усвоени по европрограми. През тази година сумата, която общината ще усвои от европейските фондове е около 160 милиона лева. 157 милиона пък са заложени като собствени приходи на общината. За 2016 година обаче корекциите са много сериозни, а общата рамка е с над 100 милиона лева по-малка. От община Бургас все още не са обявили какво ще е съотношението между собствени приходи и парите по европейски програми, но разликата идва най-вече заради по-малкото средства именно по отношение на фондовоте от ЕС. Намалената стойност на бюджета показва голямата зависимост на общината по това перо  и липсата на адекватни мерки за стимулиране на местната икономика, което би повишило приходите в хазната. В същото време от община Бургас обясняват, че имат готовност да усвоят много по-сериозни суми по европейските програми, но на този етип няма възможности за това. В следващите седмици ще започнат обществените обсъждания на проектбодюджета за 2016 година. Факт е обаче, че общината ще разполага с повече от 100 милиона лева по-малко, което ще се отрази на цялата дейност и обслужането на основните разходни  пера, както и на капиталовата програма.

петък, май 9, 2025

Троен ръст на продажбите на нови коли на ток у нас, но пак сме сред последните

Date:

Сподели новината.

Пазарът на нови изцяло електрически автомобили в България отчита огромен ръст през първите 3 месеца на годината, сочи статистиката на Асоциацията на европейските производители на автомобили (АСЕА). До 1 април у нас са пласирани 156 нови леки коли на ток, докато през миналата година за същия период те са били 57 т.е. спродажбита се са утроили. Като относителна бройка обаче българския пазар на електрически возила е сред последните. По-малко електрически автомобили са продадени само в Кипър (67). Естония (147) и Латвия (156). Съпоставено спрямо населението на тези страни сме твърдо последни по продажби на нови електрически возила.

Общият брой регистрации на нови превозни средства с електрическо зареждане нарасна през първите три месеца на годината значително в цяла Европа. Колите на ток почти са удвоили пазарния си дял в сравнение със същия период на миналата година и съставляват 10,0% от всички продажби. Те надминават plug-in хибридите (PHEV), които представляват 8,9% от пазара на ЕС. От друга страна, автомобилите, задвижвани с дизел и бензин, продължиха да губят пазарен дял.

От януари до март 2022 г. регистрациите на дизелови автомобили в ЕС продължиха низходящата си линия, отбелязвайки рязък спад (-33,2%), достигайки 378 009 бройки или 16,8 процента пазарен дял. Всички пазари в ЕС отчитат значителни намаления на покупката на дизелови возила, включително четирите основни: Франция (-44,1%), Италия (-39,2%), Испания (-30,8%) и Германия (-20,2%).

По същия начин пазарният дял на бензиновите автомобили се свива значително през същия период – от 40,8% на 36,0%. Въпреки този спад, бензиновите коли остават най-популярни по отношение на обемите (808 039 бройки).

През първото тримесечие на 2022 г. продажбите на чисто електрически коли (BEV) в ЕС скочиха с 53,4% до общо 224 145 автомобила. Много пазари в ЕС отчитат трицифрени ръстове, като Румъния е най-силен ръст (408%). От четирите най-големи пазара в региона, Испания отбеляза най-рязък скок (110,3%), следвана от Франция (42,7%) и Германия (29,3%). Италия е единственият пазар в ЕС, който отбеляза спад в продажбите на BEV (-14,9%).

Регистрациите на plug-in хибридни електрически превозни средства (PHEV) спаднаха с 5,3% през първото тримесечие. Въпреки това, PHEV все още разшириха общия си пазарен дял поради спада в продажбите на бензинови и дизелови автомобили. Представянето на PHEV варира в четирите ключови пазара в региона: Германия и Франция отбелязаха спад (-13,2% и -6,1% съответно), докато Испания и Италия отбелязаха солиден растеж (+46,3% и +18,9% съответно).

С 563 030 продадени коли от януари до март хибридните електрически превозни средства (HEV), които не могат да се зареждат от контакта, бяха най-разпространеният вид след бензиновите по отношение на обема в ЕС, с увеличение от 5,3%. С изключение на Италия (-6,3%), всички основни пазари допринесоха за положителното представяне в региона. Продажбите на превозни средства на природен газ (NGV) в ЕС продължиха тенденцията си на спад, отбелязвайки нов двуцифрено намаление (-56,0%). За разлика от тях фабричните коли, работещи с пропан-бутан, отбелязаха значителен ръст (+48,6%), като отчитат 67 717 бройки, регистрирани в ЕС. Това увеличение се дължи главно на четирите ключови пазара: Германия (+287,7%), Франция (+76,6%), Испания (+41,5%) и Италия (+17,3)./ „24 часа“

Сподели статията:

Популярни

Още новини
Related

Обявеното от Путин 3-дневно примирие влезе в сила, няма дронове над Украйна

Обявеното от Владимир Путин 3-дневно примирие влезе в сила, съобщава...

Затворник почина в Кремиковци

Лишен от свобода е открит мъртъв в затвора в...

Депутатите улесняват производството от ВЕИ

Депутатите приеха на второ гласуване законопроект за изменение и допълнение на...

Украйна обмисля преминаване от долар към евро

Украйна започва да обмисля отказ от щатския долар, като...