Българският еврокомисар подкрепи идея за седмично 10-минутно обучение за медийна грамотност в европейските училища, съобщава Представителството на ЕК в България.
Пред повече от 400 участника от цяла Европа – институции, медийни регулатори, експерти, журналисти, граждани, българският еврокомисар за цифровата икономика и общество Мария Габриел даде началото на първата Европейска седмица на медийната грамотност.
Основната цел на тази нова инициатива на Европейската комисия, която се реализира по предложение на българският еврокомисар, е да даде на гражданите умения за критично мислене и разграничаване на вярна от невярна информация, за създаване на съдържание.
„Медийната грамотност не означава само борба с разпространението на дезинформация. Високото ниво на медийна грамотност е от съществено значение, за да могат гражданите да взимат информирани решения. Това е още по-важно в контекста на предстоящите европейски избори.