Спасителен хеликоптер претърпя инцидент, докато спасяваше скиор в Монте Роза на височина 4554 метра. Резултатът от катастрофата е изненадващ. Няма нито една жертва.
Затрупано от вечни ледове и със своите внушителни мащаби, някъде на границата между Италия и Швейцария се издига владението на бялата кралица Монте Роза.
Любимка на мнозина, тя е втората по височина планина в Алпите, след белобрадия Монблан.
Тук се издига най-високият връх на тази част на Алпите Дюфур (Дюфуршпице) – 4634 м.
През зимата ски туристите са привлечени от дълбокия сняг, който лежи върху вечния лед на ледниците. Някои заможни фрирайдъри летят до Монте Роса с хеликоптер. В събота тук се разигра невероятна драма с именно с хеликоптер.
Въздушна линейка от алпийската спасителна служба на региона Пиемонте се отправи към четирихилядника, за да спаси „човек, паднал в пукнатина“, според портала ilfattoquotidiano.it.
Човекът е спасен и въпреки катастрофа. Хеликоптерът е трябвало да вземе медицинския персонал от базовия лагер Монте Роса и да ги откара до пострадалия.
Машината обаче се разбила близо до хижата “Капана Маргарита” по все още неясни причини.
Веднага към мястото на инцидента са се насочили други спасителни хеликоптери.
„И четиримата души на борда (пилот, алпийски спасител, борден техник и водач на кучета) са в добро състояние“, се казва в съобщението. Те са откарани в градската болница.
„Това си беше почти трагедия. Бях шокиран“, казва Марио Балзанели, президент на спешната помощ.
„Обикновено катастрофата на хеликоптер е фатална. Сякаш по чудо целият ни екип е напълно невредим. Инцидентът показва риска, на който са изложени служители от спешната помощ.
Транспортирането на ранени хора, независимо дали по шосе, с линейка или със спасителен хеликоптер, крие фатални рискове, на които колегите от болницата не са изложени“, добави Балзанели.
Хеликоптерите не могат да летят толкова високо, колкото самолетите. Причината за по-малката им максимална надморска височина е по-ниската плътност на въздуха.
От една страна, това намалява производителността на двигателя, тъй като има по-малко наличен кислород за изгаряне, а от друга страна, според Stuttgarter Zeitung, лопатките на ротора трябва да се въртят по-бързо или да се накланят по-стръмно, за да генерират същото повдигане с по-разреден въздух.
Повечето конвенционални хеликоптери могат да се изкачат на максимална надморска височина от 4000 до 5000 метра.