Обществена дискусия по въпроса ще има на 28 юни от 18.30 ч. в сградата на Направление „Архитектура и градоустройство“, а мнения и конкретни предложения могат да се депозират до 22 юни, информира offnews.bg.
Разклонението на линия №1 ще засегне „Люлин. В момента трасето за квартала е прекалено късо и има само 3 метростанции. В проекта е предвидено продължение на бул. „Царица Йоанна“. Разклонението ще е с дължина около километър и половина и ще има 2 нови метростанции. Това ще позволи обслужването на поне още 30 000 жители на комплекса.
Следващото предвидено разширение е от станция Бизнес парк до бул. „Климент Охридски“. Предвижда се линия 1 да завие на запад по СОП и ще се удължи с още една станция. Новото трасе ще е с 1,7 км дължина и с две метростанции, като първата ще е на разположение на м. Младост 4 Камбаните, а втората ще има връзка със Симеонвския лифт и ще улесни достъпа до Витоша.
По линия 2 разклонението е от от бул. „Черни връх“ към Студентски град. То е с дължина 4 км и иам 4 нови станции. Това разклонение ще обслужва основно район Лозенец и Студентски.
Разклонението на трети метродиаметър е от кръстовище бул.“Цариградско шосе“ ‐ бул. „Йерусалим“ ‐ МФСЗ „Арена Армеец София“ ‐ бул.“Асен Йорданов“ ‐ ул.“Гео Милев“ ‐ до бул. „Евлоги Георгиев“ ‐ Военна академия „Г.С.Раковски“.
То ще е дълго 6.1 км и ще има 7 нови станции.