Снежен ад скова железниците в Германия, коментира “Гардиън”.
Десетилетията на недостатъчно инвестиране в германските железници са обвинявани за хаоса в части на страната, след като обилен сняг доведе до спиране на голяма част от мрежата.
Снеговалеж до половин метър в Бавария, Южна Германия, доведе до многобройни аварии и предизвика отмяната на десетки влакове, като системите за сигнализация и електронните информационни табла често не функционираха.
В цялата страна както железопътните, така и автомобилните пътници бяха посъветвани да отменят всякакви ненужни пътувания на фона на хаоса, след като централната гара в Мюнхен беше затворена в събота и националният железопътен оператор Deutsche Bahn (DB) предупреди, че “мащабните прекъсвания” ще продължат в началото на тази седмица.
Ръководителят на Железопътния и транспортен съюз Мартин Бъркерт каза, че DB не е подготвена да се справи с времето в резултат на години на недостатъчно инвестиране.
“Лозунгът на DB “пътуваме при всякакви метеорологични условия” загуби доверието си”, каза той пред вестник Augsburger Allgemeine, наричайки големи части от железопътната инфраструктура на Германия “скърцаща и порутена”.
Министърът на транспорта, Фолкер Уисинг, от про-бизнес FDP, повтори критиките, като каза, че единственият начин за справяне с проблемите е с “генерален ремонт” на цялата мрежа.
“Няма начин да се заобиколи”, каза той пред германските медии, наричайки сривовете и липсата на точност “незадоволителни”. Той добави: “Това се дължи на пренебрегването на инфраструктурата в продължение на десетилетия.”
Детлеф Нойс, председател на организацията с нестопанска цел Pro Bahn, която представлява потребителите на обществения транспорт в Германия, каза, че Deutsche Bahn е била по-добре оборудвана в миналото, за да се справи с тежките зимни условия.
“Вместо да концентрира вниманието си върху реализирането на тлъста печалба, Deutsche Bahn трябва да съсредоточи вниманието си върху гарантирането, че операцията функционира ежедневно”, каза той.
Железопътната компания, която е изцяло държавна собственост, е описана като изпаднала в “постоянна криза” от германската национална одиторска служба с дългове от 30 милиарда евро (26 милиарда британски лири).
Критиките дойдоха на фона на данни, публикувани през уикенда, които показаха, че миналия месец услугите на дълги разстояния на DB са паднали до най-малкото си ниво от осем години.
Според доклад, изтекъл в Bild am Sonntag, почти половината от бързите влакове ICE и IC на DB са били забавени през ноември.
Отчасти вината за това са обширните строителни дейности, извършвани по цялата мрежа, отговор на годините на пренебрегване на мостовете, релсите и общата инфраструктура. Освен това липсата на персонал, съчетана с високия процент на заболеваемост сред работната сила през последните седмици, усложни ситуацията.