Градът на 100-те войводи в момента изгражда велоалеи по всички централни булеварди, като инвестира 1 млн. лв. по европейска програма, макар и с три години закъснение. Така ще се осигури и връзка между паркове на Сливен – “Юнак”, “Асеновец” и градската градина. “След приключване на строителството, което е с краен срок до май 2021 г., ще имаме 9 основни веломаршрута, обединени в обща градска веломрежа. По всички новоизграждащи се маршрути са предвидени и 38 велостоянки”, обясняват от общината.
Първоначално новата придобивка предизвика недоволството на гражданите заради опасения, че стеснението на улиците ще попречи на автомобилното движение. В същото време никой не е имал против велоалеята да минава по тротоарите. Масовата практика е платната за коли да се стесняват за сметка на велоалеи и тротоари.
Въпреки общественото недоволство община Сливен успява да изпълни плановете си и дори спазва норматива, според който минималната ширина на двупосочната велоалея трябва да бъде 2.50 м. “За разлика от градовете, които изпълняваха проекти за градски транспорт, през миналия програмен период ние проектираме алеите по нови изисквания за ширина на платната. Това допълнително затруднява изпълнението, тъй като такава широчина е трудно постижима както за тротоарите, така и за пътните платна”, обясняват от кметството.