През уикенда от Сдружението за модерна търговия, в което членуват всичките големи вериги, се оправдаха че цените в България са по-скъпи от тези в Западна Европа, защото имало разходи за транспорт и логистика.
„Как тогава продават нашата лютеница – Дерони, произведена в Хасково за 0,59 паунда, а в България – за 6,09 лева. Това е безобразие! Да не ни лъжат по този начин“, недоволства Таня Искрева, която изпрати сигнал до Флагман.бг, прилагайки снимка от магазин във Великобритания.
Действително и други клиенти са алармирали, че продукти, българско производство, са по-евтини в чужбина, отколкото тук, където и разходът по самото управление на магазините е доста по-нисък.
Нито нашите продавачки, нито консултанти или мениджърски екип получава възнаграждение близки до тези в Германия, Англия и Франция. Нито пък наемите или изграждането на обектите е съпоставимо с цените в Западна Европа.
В същото време един от големите български производители – “Ел Би Булгарикум” обяви, че хипермаркетите вдигат цените с 80%.