В приложението е необходима регистрация и няма как сигналите да останат анонимни, обясни Лилков в предаването „Преди всички“ по „Хоризонт“.
„Когато става въпрос за градски проблеми, които отиват към общините, там не са нужни показания, но е нужно да има обратна връзка към човека, който е подал сигнала, тъй като много пъти инспекторът не може да намери, да кажем, изоставен автомобил, защото е зад някое дърво…“.
С времето в пъти се е повишило и вниманието на институциите, които оказват обратна връзка. Приносът на приложението е, че съкращава пътя от подателя на сигнала до ресорния отговорник.
„По този начин доста се опростиха нещата, като всеки има видимост какво се случва със сигнала и докъде се развива. Това наистина много промени нещата, защото и гражданите видяха, че се случват доста неща, има си процедури, които трябва да изтекат“.
Ако нямате познания коя институция би трябвало да се ангажира с отстраняването на проблема, за който сигнализирате, това не е пречка да подадете сигнал, обясни Лилков:
„Приложението прави това само. Ако сте в Пловдив или във Варна и пуснете сигнал за дупка на пътя, просто снимате. Приложението по територия и по тип на сигнала разпределя директно към Община или дори директно към съответния отдел, който се занимава с това нещо. Разбира се, можете да предлагате и отговорни страни по дадени проблеми с различните функционалности, но не се интересувате къде трябва да го продадете. Просто го продавате! Това беше един от другите проблеми – че хората не знаят къде да си подава даден тип сигнал. Постарахме се да го направим по-лесно“.
Приложението може да бъде използвано и за сигнал от институциите към гражданите и често се използва за известяване на ремонти. Необходимо е обаче да регистрирате адреса си.