Разглеждаме различни варианти за движението на градския транспорт в София, ако спрат доставките на природен газ. С около 25-30% ще се намали движението на “Столичен автотранспорт”, ако се наложи да се премине на дизел. Основното, което се коментира, е, че проблемът не е толкова в доставката, а в цената на газа, която ще стане непосилна. Задълженията в момента са големи, трудно се обслужват. С “Центъра за градска мобилност” коментирахме, че вече има риск за изплащане на заплатите на работещите в обществения транспорт на София поради липса на ликвидност. Това заяви председателят на транспортната комисия към Столичния общински съвет Карлос Контрера след заседанието, на което в закрита част се обсъждаше състоянието на градския транспорт.
“Следващата седмица ще разглеждаме проект за икономическа рамка за транспорта. За първи път в София тя ще бъде с дефицит. Това означава, че става дума за средства, които ги няма, които се трупат като задължения и трябва да намерим вариант да бъдат покрити, за да има градски транспорт в София”, обясни Контрера, цитиран от “24 часа”.
Той призна, че има опасност следващият месец работещите в транспорта да не получат заплати – става дума за над 6000 души.
Контрера каза, че отново ще се поиска среща с транспортната комисия в парламента, за да се търсят нужните 144 млн. лв.
Нормално е както в повечето европейски страни, така и тук държавата да поеме ангажимент и да подпомогне градския транспорт, който се ползва от 1/4 от българите. Затова още веднъж апелираме за разговор с държавата, добави зам.-шефът на транспортната комисия Зафир Зарков.
“За последния месец сме изплатили заплатите, за сегашния, както чухте от транспортната комисия – има опасност за неизплащане на заплатите. При нас работят малко над 2000 души. Надявам се да не се стига до там”, коментира шефът на “Столичен автотранспорт” Слав Монов.