По време на футболни мачове всички са хвърляли поглед към електронните рекламни пана, разположени около терена. Те показват в реално време набора от спонсори на дадения клуб. Представете си, че виждате една реклама на телевизионния екран, някой в друга държава вижда друга, а зрителите на стадиона – съвсем различна.
Звучи немислимо, но вече е факт. Нова технология за виртуално заместване е на път да разшири кръгозора на рекламирането. Тя ще позволи на футболните клубове да представят различно съдържание на рекламните пана, което да насочат към конкретна аудитория в зависимост от географското положение.
Разработка е на водещия световен производител на LED дисплеи и дигитален доставчик ADI и производителя на технологията за цифрово заместване Supponor. Тя беше представена пред футболни клубове в Германия и Англия след две години на планиране и тестове.
“Успешно демонстрирахме крайния резултат както по отношение на автентичността на съдържанието, така и на безпроблемния технически поток. Ние сме в зората на нова ера във виртуалната реклама и сме развълнувани да бъдем част от сърцевината й”, каза главният оперативен директор на Supponor Чарли Маршал.
Технологията представя безпроблемно решение, като работи с многоцветен преден план и фон независимо от променящите се светлини и метеорологични условия. Използва се фиксирана позиция на камерата, за да се маскират фини обекти като мрежата на вратата, краката на футболистите, топката или дим.
© Associated Press
Рекламните пана ще могат да показва различно съдържание в различни региони
Проектирането и внедряването на цифрово наслагване позволява доставянето на неограничен брой емисии на технологията. Това същевременно дава възможност на собствениците на брандове и медии да се възползват от статистиката за експониране в реално време.
“Доволни сме от отзивите на клубовете и федерациите, които са видели технологията в действие. Невероятно сме развълнувани от възможността да комерсиализираме платформата. Решението, което сме разработили със Supponor, съчетава най-доброто, което правим”, заяви изпълнителният директор на ADI Герант Уилямс.
Технологията ще отвори нови хоризонти пред футболните клубове, особено тези от английската Висша лига, тъй като ще могат да се възползват от огромната аудитория на пазарите в Китай и САЩ.
Най-популярното футболно първенство сключи сделка с американската NBC за 400 млн. паунда и споразумение с китайската PPTV за 500 млн. паунда, което ще влезе в сила от 2019 г.