Сподели новината.

Със над  100 милиона лева по-малко ще бъде бюджетът на община Бургас за следващата година.

Със над  100 милиона лева по-малко ще бъде бюджетът на община Бургас за следващата година. Информацията бе оповестена официално, като точната цифра за 2016 година е 214 милиона лева. Голямата разлика в сумите се дължи най-вече на намалените средства, които ще бъдат усвоени по европрограми. През тази година сумата, която общината ще усвои от европейските фондове е около 160 милиона лева. 157 милиона пък са заложени като собствени приходи на общината. За 2016 година обаче корекциите са много сериозни, а общата рамка е с над 100 милиона лева по-малка. От община Бургас все още не са обявили какво ще е съотношението между собствени приходи и парите по европейски програми, но разликата идва най-вече заради по-малкото средства именно по отношение на фондовоте от ЕС. Намалената стойност на бюджета показва голямата зависимост на общината по това перо  и липсата на адекватни мерки за стимулиране на местната икономика, което би повишило приходите в хазната. В същото време от община Бургас обясняват, че имат готовност да усвоят много по-сериозни суми по европейските програми, но на този етип няма възможности за това. В следващите седмици ще започнат обществените обсъждания на проектбодюджета за 2016 година. Факт е обаче, че общината ще разполага с повече от 100 милиона лева по-малко, което ще се отрази на цялата дейност и обслужането на основните разходни  пера, както и на капиталовата програма.

петък, май 9, 2025

Полша настоява за възстановяване на ограниченията на ЕС за украинските шофьори

Date:

Сподели новината.

Полша призова Европейския съюз да възстанови разрешителните, ограничаващи транзита за украински шофьори на тирове, каза премиерът Матеуш Моравецки в понеделник, докато полски и словашки шофьори на тирове продължават да блокират няколко гранични пункта към Украйна.

Полските шофьори блокираха пропускателните пунктове от 6 ноември, настоявайки ЕС да възстанови система , при която украинските компании се нуждаят от разрешителни за работа в блока и същото за европейските шофьори на тирове, за да влязат в Украйна.

Разрешителните бяха премахнати след нахлуването на Русия в Украйна миналата година, но полските шофьори на тирове казват, че това е довело до нечестна конкуренция от техните украински колеги.

„Ние много категорично и недвусмислено ще поискаме възстановяване на разрешителните за транспорт на украинските шофьори“, каза Моравецки пред репортери.

Към полските шофьори се присъединиха полски фермери, както и словашки шофьори на камиони. Те се оплакват, че украинските им колеги предлагат по-ниски цени за услугите си и също така транспортират стоки в рамките на ЕС, а не само между блока и Украйна.

Украйна отвори нов малък пропускателен пункт в Угринов-Долхобичув, за да пропуска празни тирове в отговор на протестите, които създадоха опашки до 18 км от полската страна на най-големите пропускателни пунктове.

„Това е страхотно за Украйна, защото те добавиха още един пропускателен пункт и техните превозни средства тръгват по-бързо. За нас все още имаме същия проблем, защото все още стоим на опашки“, каза 44-годишният полски шофьор на камион Павел Озгала пред Ройтерс.

Той каза, че иска да помогне на Украйна в борбата й срещу Русия и е за транспортиране на помощи и боеприпаси без ограничения.

„Но това е нещо друго. Правенето на бизнес е едно, а войната е друго“, каза Йозгала.

Сподели статията:

Популярни

Още новини
Related

Борисов и Пеевски: Вяра, доверие и цигарен дим

В петък, 9 май 2025 г., лидерът на ГЕРБ...

Край на тормоза: държавата удря по събирачите на дългове – идват лицензи, тавани и глоби до 5 милиона лвеа!

Събирачите на неплатени дългове да преминат от сегашния регистрационен...