Невъзможността за осигуряване на достатъчно места за паркиране води до „превземане“ уличните платна от паркирали автомобили“, се казва в мотивите на общината за увеличението.
Според опозицията, поскъпването на платените места за паркиране няма да доведе до освобождаване на повече места в синята и зелената зона.
„Синята зона в Бургас е въведена през 2010 г. Тогава в града са регистрирани 174 хил. автомобила. Към момента в Бургас има 235 хил. автомобила. Имаме малък център, отвсякъде обграден с вода, не можем да го пълним с автомобили. Това е услуга и естествено при увеличаване на цената, намалява търсенето.
През 2010 г. когато беше въведена Синята зона, улиците, за където беше въведена, се освободиха от автомобили, които бяха паркирани по тротоарите. Тогава от безплатно стана на 1 лв. паркирането. Сега предложението е за 2 лв. и би следвало отново да се освободят паркоместа“, аргументира се зам.-кметът по финанси в Община Бургас Станимир Апостолов.
Той допълни, че не само поскъпването е мярка за увеличаване на местата за паркиране в центъра на града. Предстояло изграждането на етажни паркинги, както и обследване на терени за нови. Обмисляла се и идея за въвеждане на ограничено почасово паркиране. След близо час и половина дебати, общинските съветници приеха поскъпването с 32 гласа „за“ и 13 „против“. Очаква се то да стане факт от 1 април.
Групите на СЕК, БСП и Възраждане бяха против новите цени. Те изтъкнаха, че няма обосновка за вдигането на ставките, като това няма да реши проблемите с паркоместата. Мнозинството обаче гласува „ЗА“.