Съюзът на пивоварите в България (СПБ) отбеляза 20-ата си годишнина на изданието на Пролетния бирен салон за 2025 г.
Производството на бира у нас има близо 145-годишна история. Последните 20 години се отчитат като най-динамични, иновативни и изпълнени с много предизвикателства. Съюзът на пивоварите развива социална програма от 2005 г. с кодекс за отговорни публични комуникации и етични стандарти, а днес организацията е втора по репутация в бранша за Европа. Сред приоритетите й са иновациите в производството, развитието на бирената категория, екологичните практики за възобновяемост на ресурсите, грижата за служителите и социалният принос в населените места с бирени фабрики, съобщиха от СПБ.
На Пролетния бирен салон под наслов „изБИРАме устойчиво бъдеще“ бяха представени най-съществените достижения и целите, които пивоварите следват, на фона на дегустации на широк асортимент българско пиво.
За 2024 г. капиталовите инвестиции в „Производство на пиво и малц“ възлизат на рекордните 80 милиона лева. В сравнение с 2023 г. дълготрайните материални активи се увеличават с 40% или с 23 милиона лева, като стойност.
Приходите за бюджета от производството и продажбите на бира надхвърлят 435 млн. лева, а добавената стойност на индустрията възлиза 470 милиона. През 2024 г. продажбите на бира в страната са 5 160 000 хектолитра (1 хектолитър се равнява на 100 литра – б. р.).