понеделник, януари 13, 2025
дом блог страница 4338

ЕВИНИЯТ ПЛАЖ В БУРГАС ЗАСЕНЧВА МАЯМИ

Ивицата ще е без аналог по цялото Черноморие

Евиният плаж (Атанасовска коса) в Бургас ще се превърне в истински оазис – с модерни заведения, дискотека, лятно кино, детски кът и много други екстри, научи Флагман.бг. Новият наемател на ивицата „ББ Къмпани” представи уникалния проект, чието изпълнение вече започна и ще се реализира в следващите 12 месеца.

Плажът ще бъде напълно преобразен по иновативен и изключително интересен начин, а наемателят няма да пести средства, за да го превърне в един от най-атрактивните по цялото Черноморие.


Ще се използват естествени продукти, а обстановката напомня на Ривиерата и Маями

По проект е предвидено да има две заведения и морски ресторант с отлична кухня. През нощта заведенията ще се превръщат в хитови плажни дискотеки. Наемателят се е погрижил да не притеснява никого и ще монтира изключително скъпа и надеждна шумоизолация.{josociallocker}

На Евиния плаж ще има и безплатно лятно кино, а прожекциите ще започват всяка вечер от 18 до 21 часа.


Това ще е Лятното кино на плажа

Помислено е и за комфорта на плажуващите. Поръчани са модерни чадъри и шезлонги от естествени продукти – бамбук, а допълнителните детайли като палми и удобните плажни алеи ще гарнират уникалната обстановка. Цените ще бъдат изключително приемливи за подобни условия – по 5 лева за шезлонг и чадър.

На „Атанасовска коса” ще бъде монтиран изключително модерен воден атракцион, който е без аналог в България. Съоръжението ще достига до пет метра височина, ще е във водата и ще осигури много забавления за малки и големи. За сигурността им ще се грижи специален спасител. Предвидено е също така да се изгради детски кът и спортни игрища.


Подобен плажен атракцион няма никъде в България. Съоръжението е уникално и гарантира много забавления

Проектът е вдъхновен от Френската ривиера и Маями, каза управителят на „ББ Къмпани” Продан Нонов. Той уточни, че няма да се пестят средства, за да се осигурят най-добрите условия. Тази година ще бъде отворено първото заведение, а до следващото лято мащабната инвестиция ще се реализира на 100 %.  Наемателят има желание да предостави услугата по нов и напълно непознат за България модел.

На Атанасовска коса ще има и безплатна зона, която ще се поддържа на много високо ниво, ще бъде осигурена и зона за нудистите, които да плажуват в спокойна и уединена обстановка, обградени от палми и далеч от хорските очи. Ще се направи и зона за достъп на инвалиди. 

{/josociallocker}

Топ 20 на най-глупавите въпроси, задавани от туристите

Представители на туристическата индустрия и стюардеси споделят най-глупавите въпроси, които са получавали от туристи по време на пътуване.

Daily Telegraph публикува класацията въз основа на информация от Jet2, US National Parks Guides, Американското сдружение на туристическите агенти, Visit Scotland, Visit Britain, English Heritage, Австралийския туристически борд.

1. „Мога ли да сваля стъклото на прозореца?“. (Интересува се пътник в самолет)

2. „Забравих нещо, може ли да обърнем?“ (отново пътник в самолет)

3. „Госпожице, може ли да помолите пилотите да летят по-ниско, защото съпругата ми се страхува от високото?“

4. „Извинете, какво има в сандвича с шунка и сирене?“

5. „Мога ли да изляза от круизния кораб?“

6. „Уелс затворен ли е през зимата?“

7. „Можете ли да ми кажете кой играе в цирка на Пикадили?“ (“Пикадили съркъс“ е един от най-популярните площади в центъра на Лондон – бел. ред.)

8. „Защо са построили толкова порутени замъци и църкви в Англия?“ (Пита турист в замъка „Уитби Аби“ в Северен Йоркшир)

9. „По кое време изключвате мъглата?“ (Пита посетител на замъка „Доувър“)

{josociallocker}10. „Тук ли живеят Шарън и Ози (Озбърн – бел. ред.)?“. (Пита посетител на „Осбърн хаус“, остров Уайт)

11. „Кой автобус да взема от островите Оркни до Шетландските острови?“.

12. „По кое време излиза чудовището от Лох Нес и кой го храни?“

13. „Единбург в Глазгоу ли се намира?“

14. „Има ли някакви езера в Лейк Дистрикт (lake – езеро на английски – бел. ред.)?”

15. „Има ли супермаркети в Сидни и може ли да се намери мляко през цялата година?“

16. „Искам да вървя пеша от Пърт до Сидни (3934 км), мога ли да следвам железопътните релси?“

17. „В коя посока е север в Австралия?“

18. „Това от човек ли е направено?“ (Пита турист на Гранд Каньон)

19. „Каква част от пещерите са под земята?“ (пита посетител на Национален парк „Пещерите Карлсбад“)

20. „Знаете ли за някакви неоткрити руини?“ (пита турист в Национален парк „Меса Верде“){/josociallocker}

НЗОК напомня: Всеки осигурен може да се лекува безплатно по морето

Всеки осигурен пациент може да ползва безплатни здравни грижи на морето, съобщава Нова телевизия, цитирайки НЗОК.

Необходимо е болният да представи само здравноосигурителна книжка и всяко джипи ще го прегледа само срещу потребителска такса.

Ако пациентът се усъмни, че е платил нерегламентирано за здравни услуги, може да поиска проверка от Здравната каса.

{josociallocker}Почиващите, които ще прекарат повече от месец в друго населено място, могат да сменят временно личния си лекар.

Така ще получават безплатно направления за прегледи при специалист, изследвания и лекарства по касата.

При пътуване в чужбина пък са нужни Европейска здравна карта или временно удостоверение, което я замества. novini.bg{/josociallocker}

Хитрите трикове, с които супермаркетите ни карат да харчим повече

Супермаркетите използват хитри трикове, за да ни накарат да похарчим повече – но какви?

Става въпрос за прийоми, разработвани с години, които неусетно ни карат да слагаме повече продукти в количката. Според оценките на специалисти, цитирани от портала AdMe, допълнителните разходи могат да достигнат сериозни размери – до няколкостотин лева месечно.

Ако не се каните да пазарувате за седмица, не взимайте количка

От изобретяването им преди 40 години количките в супермаркетите станаха два пъти по-големи. Смята се, че потребителят несъзнателно иска да запълни полупразното пространство и затова трупа повече, отколкото е възнамерявал в началото.

Лакомствата неслучайно са при входа

Тук съществуват два варианта. Първият е да се даде на хората възможност да постъпят „правилно” и „здравословно”. Затова много магазини слагат полезните продукти като плодове и зеленчуци най-близо до входа. Смята се, че колкото повече пари клиентът изхарчи за тях, толкова повече ще компенсира с вредни стоки като шоколади и снаксове. Вторият вариант включва разполагането на незадължителни, но много привлекателни продукти до входа, често такива, които имат най-кратък срок на годност – цветя или прясно изпечен хляб. Влизайки, вие още сте пълни с ентусиазъм и не следите толкова строго бюджета си. Приятните аромати на свежата продукция освен това стимулират сетивата и карат мозъка да произвежда хормона на щастието допамин.

Внимателно четете цветните етикети с цените

По правило етикетите, които се отличават цветово от останалите, се асоциират с намаления и специални акции. Често обаче такива няма, или са съвсем незначителни. Импулсът да купите изгодно обаче вече се е появил.

Добавяйте несъществуващата стотинка към „хитрите” цени

Това е един от най-разпространените трикове – да се сложи цена, която прави продукта да изглежда визуално по-евтин, например 3,99 лв. Подобна е и хитрината с етикетите, където старата цена е дебело зачертана, а новата – изтеглена отгоре. Мозъкът ви обработва тази информация повече като образ, отколкото като аритметическа задача. И затова избирате ненужна вещ, за да „спестите”.

Полиците на нивото на очите са лош избор

{josociallocker}Там се слагат стоките, които носят на магазина най-голяма печалба. Внимателно се вгледайте – по-надолу и по-нагоре ще намерите по-евтини и не толкова рекламирани варианти на същия продукт. Физическото неудобство да го направим обаче обикновено ни кара да сложим в количката онова, което виждаме най-лесно. На „златните рафтове” често се слагат и продукти, които бързо трябва да бъдат продадени – например такива с изтичащ срок на годност.

Внимание! Деца в супермаркета

Големите магазини не могат да пропуснат такъв шанс – на нивото на детските очи винаги има сладости в ярки опаковки или играчки. Тогава малкият сам ще вземе интересуващия го продукт и ще настоява до дупка, за да го получи. Много родители купуват само от притеснение заради виковете и сълзите на децата си.

Не се оставяйте на логиката на магазина

Тук всичко е просто – в търсене на млечни продукти се налага да преминете през целия магазин и непременно по пътя ще ви се прииска да вземете още нещичко. Най-необходимите продукти обикновено са разположени в дъното на магазина или са разхвърляни по цялата му площ. Така, за да купите мляко, хляб и яйца, ще трябва първо да преминете през всичко останало.

Гледате не там, където искате вие, а там, където искат те

В супермаркета винаги се движите срещу часовниковата стрелка – така е организирано движението. Така през цялото време се налага да се обръщате, ако искате да погледнете наляво, а очите ви инстинктивно се насочват към средните рафтове отдясно. Точно там се слагат така наречените златни рафтове, където стоят най-печелившите за магазина стоки. По този начин често взимате не това, което сте искали, а това, което са ви накарали да купите.

Нужни ли са ви допълнителните вещи?

Често близо до основните продукти са поставени допълнителни. Например до хляба стоят соковете и газираните напитки, а до ризите – вратовръзки. И всичко е за това да купите повече.

Качество – да, визуални трикове – не

В повечето супермаркети плодовете и зеленчуците са измити и лъснати до блясък. Често ги пръскат с вода, за да изглеждат по-свежи – а всъщност така те се развалят по-бързо. В хладилника ви те бързо ще добият реалния си вид. Същото се отнася и за месата – продават ги на чисто бял фон и дори им слагат бои, за да изглеждат по-червени.

Гладният човек е лесна плячка

Видът и уханието на прясната храна често ви кара да правите „гладни” покупки. По-добре хапнете, преди да идете на пазар – така ще спестите много.

Изгодата понякога е измамна

Струва ни се, че промоционалните акции са безкрайни. Купи един шампоан и получаваш втори като подарък. Супер сделка! Само че преди да купите, помислете наистина ли ви трябва още едно от същото или просто сте били алчни? Ако купите два продукта, от които ви трябва само единият, печелите малко, а магазинът увеличава оборота си. При това такива акции обикновено се правят със застаряващи стоки.

Музиката вдъхновява

Доказано е, че ритмичната музика кара хората да се движат по-бързо из залата, да пълнят кошниците си с продукти и да правят спонтанни покупки. Бавните мелодии пък ни карат по-внимателно да разглеждаме асортимента. Резултатът е един и същ – купуваме повече. Някои магазини дори имат специални плейлисти за различните часове на деня. Сутрин и през деня основните купувачи са пенсионери и домакини, а вечер влиза работещото население и студентите. Двете групи имат различни музикални предпочитания и те се взимат предвид.

Последната засада е на касата

Много магазини се държат на повърхността благодарение на вашите спонтанни покупки. Защо до касите стоят полици с шоколади, цигари, кърпички, дъвки и газирани напитки? Това е последният шанс на супермаркета да ви накара да похарчите пари. Ще разглеждате тези стоки при всяко положение – докато чакате на опашката. А на фона на големите покупки една дъвка не изглежда кой знае какво. Уморените от чакането деца също вероятно ще поискат нещо.

Картите за намаление са по-изгодни за магазина, отколкото за вас

Малката отстъпка създава илюзията, че най-изгодно е да пазарувате именно оттук. Постоянният клиент е златна жила. Вероятно отново ще се върнете и ще похарчите повече пари с облекчена от отстъпките съвест.

„Мениджър Нюз“{/josociallocker}

10 скрити функции в iPhone, за които не знаете

iOS остава проста и интуитивна операционна система, но прогресът не стои на едно място и всяка година в ОС се появяват много нови функции. iPhone принадлежи към тези устройства, които могат да се ползват веднага с включването му, без изучаване на потребителски ръководства и справочници. Въпреки това, дори и в „ябълковото“ устройство на Apple има скрити функции.

Бързо изтриване на текст

Когато натиснете и задържите бутона за изтриване на текст, скоростта на премахването на буквите след малко се увеличава, но има и по-бърз начин. Ако вашият iPhone поддържа 3D Touch, просто натиснете „Backspace“ малко по-силно и ще получите същият резултат.

Бързо изключване на фенерчето

В iOS фенерчето се включва от Пункта за управление, но изключването му по този начин не винаги е удобно особено, ако са ви заети ръцете. Има по-прост начин – върху екрана за заключване направете пълен суайп наляво: iPhone ще определи това като откриване на камерата и ще изключи фенерчето.

Вижте всички отворени страници в Safari

{josociallocker}По подразбиране, разделите в Safari са разположени вертикално, но това не е съвсем удобно, когато имате много отворени страници. Когато разглеждате сайтове обърнете iPhone в хоризонтално положение и изпълните жест с палеца си и ще видите отворените раздели.

Как да отворите Spotlight във всяко приложение

Понякога се налага отварянето на търсачката в iPhone без употребата на щората за известията. Всъщност, Spotlight може бързо да се извика от всяко приложение. За целта във всяко приложение направете суайп надолу, но когато видите полето за търсене ще усетите лека вибрация. След това отпуснете пръста си и ще отидете в екрана на Spotlight.

Проследяване на връзки

Някой Ви е изпратил номер за проследяване на връзка през „Съобщения“? Кликнете върху номера и задръжте, докато се появи опцията за проследяване.

Приоритет при зареждане на приложенията

Ако в момента на отваряне на дадено приложение кликнете върху иконата му с усилие, ще се появи опцията „Приоритизирано стартиране“.

Безкраен зум при снимане

iOS позволява зумирането на снимките само до определен момент, но има и един малък трик, който Ви позволява да зумирате изображенията безкрайно. Отворете редактора на изображенията и малко намалете снимката. След това на страницата за разглеждане на снимките можете да приближавате безкрайно.

Търсене на думи на страницата в Safari

Повечето потребители не знаят, че могат да се търсят думи на страницата в мобилния Safari. Напишете желаната дума в адресната лента на браузъра, но не натискайте „Търсене“. Вместо това, отидете надолу в страницата и ще видите функцията за търсене по дума.

Затваряне веднага на всички раздели в Safari

Тази функция особено ще се хареса на потребителите, които оставят отворени десетки раздели. Натиснете и задръжте бутона за гледане на разделите в десния долен ъгъл на Safari, след което кликнете върху бутона „Затвори раздела“.

Променете реда на иконите в лентата за „Споделяне“

Ако искате да промените реда на иконите с функциите на екрана „Споделяне“, просто ги плъзнете и пуснете както Ви харесва.

Вижте повече: kaldata.com{/josociallocker}