Българските стоки заемат все по-голямо място в асортимента на големите хипермаркети. Така например вчера “Лидъл” обяви пускането на нова продуктова линия за български стоки – “Родна стряха”. “Билла” пък наскоро обяви, че 75% от рафтовете на магазините й се запълват от български доставчици.
От вчера на пазара на бързооборотни стоки навлезе нов играч, който възнамерява да пробие именно с български марки. Компанията “АБО маркет” отвори първия си магазин в столичния търговски център Bulgaria Mall на мястото на вече фалиралия “Карфур”. Новият обект, който е разположен на 5000 кв.м. площ, разполага с над 40 000 артикула стоки.
Мисията на магазина е по-голяма част от тях да бъдат български. Как ще стане това? Като се предостави търговско място на малки и средни производители, които да продават директно своите асортименти. “Това е магазин в магазина”, обяснява концепцията собственикът на компанията Александър Викилев, цитиран от вестник “Капитал”.
Така всеки производител има възможността да представи своя пълен продуктов асортимент и портфолио и да определи сам крайните цени за клиентите. А те от своя страна да избират измежду качествени български стоки. Основен акцент сред българските стоки са млечните и месните продукти.
Все пак асортиментът на хипермаркета няма да включва само артикули, произведени у нас. “АБО Маркет” продава и вносни продукти, повече от които обаче са нови за българския пазар.