неделя, ноември 24, 2024

Няма кой да кара влака, въпреки парите от ЕС

Date:

Сподели новината.

12% е дефицитът на кадри в БДЖ. Основният дефицит е за машинистите, тъй като за тях има много изисквания, а заплащането е под средното за страната. Това заяви Петър Бунев, председател на Синдикат на железничарите към КНСБ по БНТ.

Това, което се поема от държавата като ангажимент за новия подвижен състав за БДЖ, е реално подплатено по Плана за възстановяване, по него са заложени 1,8 млрд. лева. Не се знае обаче дали тези средства ще дойдат към БДЖ, коментира Бунев.

През 2024 г. ще има търг за национален превозвач по договора за обществена услуга и който спечели търга, ще му бъде предоставен подвижният състав, обясни той.

По думите му това е повече, отколкото изискват европейските регламенти и е можело държавата директно да сключи договор с БДЖ.

Сподели статията:

Популярни

Още новини
Related

Украйна е загубила над 40% от завзетата територия в Курска област

Украйна загуби над 40% от територията в Курска област,...

Путин не е самоубиец, а шахматист, който си крие ходовете

В света не е предприемана ядрена атака от 9...

Страшен скандал гърми в родната армия, хора изхвърчат като ракети

Направени са рокади във възлови дирекции на Министерството на...

Скандал в болницата в Кюстендил

Изпълнителната агенция "Медицински надзор" (ИАМН) започна извънредна проверка в болницата...