Изграждането на дългоочакваната Тол система изглежда среща поредния проблем, който може да забави още процеса. Преди десетина дни Агенция „Пътна инфраструктура“ обяви своя избор за строител на съоръжението. Това е австрийският консорциум „Капш трафик солюшънс“, който получи максимално възможните точки за техническа оценка – 100, а освен това предложи с близо 50 млн. лв. по-ниска цена от другия допуснат до финалния етап участник.
Оказва се обаче, че за пореден път процедурата се обжалва и то от две фирми, които са отпаднали на по-ранен етап от конкурса. Това става ясно от думите на регионалния министър Николай Нанков по време на изслушване от депутати в Народното събрание, цитиран от МРРБ.
Министърът коментира, че след запознаване с жалбите, държавата ще пледира за бързо произнасяне на институциите и компетентните органи, най-вече Комисията за защита на конкуренцията и за да се избегне ново забавяне на процедурата, ще бъде поискано предварително изпълнение на договора с фирмата – изпълнител.
„Знаем, какъв риск поемаме, но нямаме нито ден за губене“, беше категоричен регионалният министър и допълни, че за пет месеца нещата по тол системата са придвижени почти до необратим край, а екипът е готов да направи всичко необходимо да изпълни поетия ангажимент от следващата година системата да бъде въведена.
Засега не е ясно кои са двете компании, които обжалват избора на „Капш“. В настоящата процедура имаше общо шестима кандидати. Освен австрийската фирма оферти подадоха „Сиела Норма“ АД, чешката „Толлнет“, „БГ път“, Обединение “Телетол” ДЗЗД и консорциум „Тол България“.
До последния етап достигнаха „Капш трафик солюшънс“ и „Тол България“. Втората получи 66.67 точки на техническата оценка и предлагаше да изгради системата за 194 млн. лв.