Nokian Tyres направи първа копка на строежа на третата фабрика на компанията. Новият завод ще бъде първата производствена база на марката в Северна Америка.
Съоръжението ще бъде разположено в Дейтън (окръг Реа), Тенеси, САЩ. Годишният капацитет на фабриката ще бъде 4 милиона гуми с потенциал за разширяване в бъдеще. В обекта ще се помещава и дистрибуторска мрежа с капацитет за съхранение на 600 000 гуми.
Същинското изграждане на конструкциите е планирано за началото на 2018 г., а първите гуми ще бъдат произведени през 2020 г.
“Инвестицията на Nokian Tyres в Тенеси показва нашата амбиция за растеж и желание за още по-качествено обслужваме на клиентите си на северноамериканския пазар”, казва Хил Корхонен, президент и главен изпълнителен директор на Nokian Tyres.
По време на церемонията Корхонен отново потвърди амбицията на компанията да удвои продажбите си през следващите пет години в Северна Америка. Тя подчерта също целта на Nokian Tyres да ръководи индустрията на гумите към по-устойчиво производство, както и да гарантира, че компанията е предпочитан работодател на пазара на труда.
Първите гуми ще бъдат произведени в новия завод през 2020 г. Като цяло, централата ще се съсредоточи върху нарастващото търсене на гуми за леки автомобили и леки камиони в Северна Америка. Общият производствен капацитет от 4 милиона гуми ще бъде използван до 2022 г. и това ще позволи на Nokian Tyres да посрещне нуждите на местния пазар. Обслужването на клиенти ще бъде подобрено чрез по-кратки срокове за доставка и по-голяма гъвкавост. Докато фабриката в Дейтън ще обслужва северноамериканските клиенти по-ефективно, тя ще освободи капацитета и от други заводи, което ще позволи по-доброто обслужване на растящите пазари в световен мащаб.
“Ние инвестираме в бъдещия растеж. Общите продажби се очаква да се увеличат и ще е необходим допълнителен производствен капацитет. И трите фабрики ще имат важна роля в плана за растеж на Nokian Tyres, обслужващи различни пазарни зони,” коментира Понт Стенберг, вицепрезидент продажби.
“Ние ще бъдем в състояние да засилим глобалната си конкурентна позиция, като инсталираме водещи технологии. Увеличаването на производствения капацитет ни позволява да намалим сроковете за доставка, да разширим продуктовото си портфолио и да укрепим цялостната ни способност да обслужваме нашите клиенти в световен мащаб,” обобщава Стенберг.