Първата българска марка инжекционни газови системи за директно впръскване REAGAS бе представена вчера в София. От компанията обясниха, че инвестицията за покупката на самата уредба се избива за около половин година.
За разлика от стандартните газови уредби, при инжекционните газови системи за автомобилите с директно впръскване бензинът се впръсква под високо налягане директно в цилиндъра на двигателя, а не в колектора, както е при традиционния метод. За да се постигне това, се използват специални инжектори и помпа за високо налягане.
Изпарената газ е с по-ниско от необходимото за целта налягане, затова се впръсква в колектора. За да не се повредят бензиновите инжектори и помпата за високо налягане, през тях продължава да се впръсква бензин, но неговото количество е значително по-малко. По този начин газта заменя до голяма степен бензина, но двигателят работи и с двете горива в пропорция.
При двигатели с директно впръскване е задължително газовата система да се съобрази с модела на автомобила. Няма универсална уредба, всяка е в съответствие с конкретните решения на автомобилните производители.
По време на представянето бе проведено теоритично обучение за функционалността на софтуера на системата и практическа демонстрация на начина на работа на уредбата, монтирана на автомобил.
Българската марка газови системи REAGAS се предлага на пазарите в България, Македония, Сърбия, Румъния, Гърция и Украйна.