Дефицитът на професионални шофьори в България е поне 20,000 души, а в Европа – над половин милион души, и ситуацията тепърва ще се влошава в следващите години, заяви Димитър Димитров от Камарата на автомобилните превозвачи пред сутрешния блок на телевизия Bulgaria ON AIR. Проблемът остава, въпреки че заплатите на международните шофьори на камиони са до няколко пъти над средните за страната, и са сравними с тези на колегите им в Европа, поясни Димитров. Това, разбира се, се отнася до международните превози. Във вътрешните заплатите са по-ниски.
Чистият месечен доход на един български шофьор на ТИР в момента е около 3000 евро, твърди Димитров. За сравнение средната брутна месечна заплата в България към септември е 2072 лева (1058 евро) по данни на НСИ, а нетната заплата е значително по-ниска. Някои фирми плащат дори повече на шофьорите си, казва членът на УС на камарата на превозвачите. Немалко предлагат и щедри стартови бонуси при сключване на по-продължителни договори. “Всъщност, като чист месечен доход, някои български шофьори печелят повече от колегите си в Западна Европа”, обяснява Димитров.
Чистият месечен доход на един български шофьор на ТИР в момента е около 3000 евро, твърди Димитров. За сравнение средната брутна месечна заплата в България към септември е 2072 лева (1058 евро) по данни на НСИ, а нетната заплата е значително по-ниска. Някои фирми плащат дори повече на шофьорите си, казва членът на УС на камарата на превозвачите. Немалко предлагат и щедри стартови бонуси при сключване на по-продължителни договори. “Всъщност, като чист месечен доход, някои български шофьори печелят повече от колегите си в Западна Европа”, обяснява Димитров.