Bloomberg публикува интересна информация, че много от ключовите разработчици са напуснали отдела на Google за създаването на нови технологии за автоматично шофиране. Причината за това е, че са получавали твърде много пари. Излишъкът от финанси ги е подтикнал да се заемат със собствени проекти.
Изданието отбеляза, че прекалено високите заплати се дължат на особената схема за компенсация на специалистите, които от самото начало участват в проекта. Системата на заплащане, въведена през 2010 година, е обвързана с премии при постигане на високи показатели. В крайна сметка хората започнали да получават не само свръхвисоки заплати, но и допълнителни бонуси и акции на корпорацията.
Пикът на плащанията е през 2015 година, когато размерът на заплащането достига няколко милиона долара! Bloomberg допълва, че има случаи на 16-кратно увеличение на заплатата. Допълнителни възнаграждения са заплащани дори и при постигането на някакъв междинен резултат.
Първи напусна бившият ръководител на отдела Крис Урмсън, който сега заедно с бившия директор на Tesla Autopilot Стърлинг Андерсън създава собствения безпилотен автомобил Aurora.
Сред другите по-известни специалисти е Брайън Сейлски, създал стартъпа Argo AI, в който проектира виртуален шофьор за безпилотни автомобили. В тази компютърна система Ford инвестира $1 милиард.
Останалите напуснали специалисти създадоха проекта за автономни тежкотоварни автомобили Otto, който през 2016 година бе закупен от Uber. kaldata.com