Всеки сезон носи свои проблеми на шофьорите. И една от най-често срещаните летни проблеми е прегряването на двигателя. Температурата може да се повиши както в задръствания, така и при скорост. И ако нищо не се направи, прегряването на силовия агрегат е гарантирано със скъпи ремонти.
Специализиран портал измисли как ефективно да се охлажда горещ двигател, ако температурният датчик излезе от мащаб при висока скорост.
Когато термометърът достигне +30, хората и машините не могат да го издържат. Най-често срещаната гледка в летните задръствания са автомобилите отстрани на пътя с повдигнати капаци, от които се спуска гъста пара – прегряване на двигателя. Има много причини за това: от заседнало реле до повреда на термостата. И тогава отвеждането на топлината от двигателя намалява. Течността, циркулираща в него, става прекалено гореща и в крайна сметка кипи. Освен това колата може да кипи не само при ниски обороти, на празен ход при задръстване, но и при висока скорост. И първото нещо, което трябва да направите в такава ситуация за двигателя, е да се охлади спешно.
Ако този проблем се случи в задръстване, тогава е необходимо да включите парното с пълна мощност, като предварително сте задали максималната температура. Разбира се, за да не се изпотите, по-добре отворете прозорците. Тази мярка ще премахне част от топлинното натоварване от двигателя и неговата охладителна система. Въпреки това, не се препоръчва да пътувате в този режим за дълго време. Най-доброто решение е да се преместите колата извън пътя, където можете да изключите двигателя, и, отваряйки капака, спокойно да решите проблема.
Има обаче моменти, когато прегряването на двигателя хвана водача на магистрала. В този случай може да се приложи и горният метод. Съществува обаче още една ефективна мярка за бързо охлаждане на двигателя – спиране на двигателя.
Другит вариант е педалът за газ се отпусне бързо с предварително включена по-ниска предавка (повишаването на оборотите на двигателя е предпоставка за метода да работи). Тогава подаването на гориво към цилиндрите спира, но в същото време всички останали агрегати, включително помпата, която ускорява охлаждащата течност през каналите в цилиндровия блок, остават да работят.
По този начин, идващият въздушен поток охлажда течността в радиатора процесът на изгаряне на горивото е спрян и температурата започва бързо падане. Това е достатъчно, за да охладите двигателя, преди да спрете и да го изключите.
Както знаете, прегряването на двигателя причинява сериозни проблеми. Ако пропуснете момента, тогава поради прегряване, главата на цилиндъра може да се раздвижи. И тогава охлаждащата течност ще влезе в двигателя, разваляйки маслото и в резултат на това самият двигател.
За да избегнете това, е необходимо внимателно да следите работата на охладителната система на автомобила, да извършвате поддръжка и още при първите неизправности в работата му да откриете причината и да отстраните проблема. В противен случай ремонтът на двигателя на небрежен шофьор може да струва много сериозна сума.