Кабинетът Денков/Габриел прие на заседанието си днес изменение на Решение на Министерския съвет (МС) № 727 от 5 декември 2019 г., което определя информационните системи на кои административните органи да бъдат поддържани от “Информационно обслужване” АД. С промените се разширяват дейностите по системна интеграция, съобщиха от пресцентъра на МС.
На “Информационно обслужване” се възлага изграждането и поддържането на Информационна система за централизирано изграждане и поддържане на регистри. Чрез нея министърът на електронното управление предоставя възможност за създаване и водене на регистри в електронен вид, които да отговарят на изискванията на Закона за електронно управление. Целта е чрез системата да бъдат дигитализирани множество регистри в кратки срокове.
Административните органи, лицата с публични функции и предоставящите обществени услуги организации ползват системата безплатно и неограничено за всички регистри, за които не разполагат със отделна, специализирана информационна система.
Приетата днес промяна се налага, след като в началото на 2023 г. действащата процедура за изграждане на системата е прекратена и е предмет на съдебно обжалване.