Сред голямото разнообразие от съвременни силови агрегати има немалко с малък или среден „апетит“, а има и такива, които „ядат“ масло в наистина големи обеми. Експерти направиха анализ на двигателите известни с впечатляващото си харчене на масло.
Изненадващо, сред двигателите с големи “апетити”, се отличават от германските производствени компании.
1,8- и 2-литровите EA888 на Volkswagen са от тези, които “изяждат” много масло. За първи път тези двигатели в техните модели VW започнаха да използват след 2005 година. След това, в процеса на модернизация, дебелината на пръстените беше намалена, а също така диаметрите на дренажните отвори в буталните канали се промениха в по-малка степен. Вместо предполагаемата икономия на петрол, потреблението, напротив, се увеличи и в някои случаи двигателят харчи почти литър на 1000 изминати километра.
Audi има такъв недостатък във V-образния двигател от линията EA837. Те започнаха да произвеждат тези агрегати преди около 12 години, а преди 3 години производството им приключи. Те консумират приблизително същото количество масло като VW двигателя, споменат по-горе.
При BMW двигателите от серията N, първоначално се отличаваха с повишен “апетит”. Тук проблемът беше както с преградите между цилиндрите, спукани от прегряване, така и с недостатъчно място за пръстените поради Т-образната форма на буталата. Те трябваше да намалят загубите от триене, но вместо това увеличиха разхода на масло.
Последните двигатели с голям разход на масло са G4KA / G4KD от Hyundai и KIA. Те се появиха преди почти десетилетие и през това време беше разкрит недостатък – издраскване по стените на цилиндъра. В резултат на това се увеличава консумацията на масло и ако проблемът не бъде отстранен, се появява почукване, което заплашва да се стигне до ремонт на двигателя.