Обмисля се вариант за рефинансиране на дълговете на БДЖ, което да намали разходите за лихви на дружеството. Това стана ясно от думите на служебния министър на транспорта Христо Алексиев, който участва в транспортен форум. По неговите думи в момента наказателните лихви по сегашния заем са 8%. Той беше категоричен, че това е недопустимо и води към допълнителна загуба на финансов ресурс.
Като човек от сектора той е категоричен, че не може да се обвинява държавата за неизпълнени ангажименти. ”За последната година субсидията към железницата е 175 млн. лв. и се вижда, че проблемите се задълбочават”, заяви Алексиев. На всичкото отгоре освен тази сума министърът съобщи, че заради често аварирали влакове са похарчени над 1 млн. лв. за извозване на пътници с автобуси.
Друго, което стана ясно по време на форума е, че за две седмици изпълнението на Графика за движение на влаковете се е подобрило с над 20%. Това според Алексиев се дължи на предприетите мерките от новото ръководство на БДЖ чрез по-добра организация на подвижния състав. Той допълни, че това е постигнато без използване на допълнителен финансов ресурс.
Ресорният министър отбеляза, че железопътният пътнически транспорт има сериозен потенциал за развитие, който до голяма степен зависи от модернизацията на железопътната мрежа, подвижния състав и подобряване управлението на националния железопътен оператор.