петък, ноември 22, 2024

Банките в България печелят 3 милиарда от такси

Date:

Сподели новината.

Банките в България печелят главозамайващи суми от различни такси за обслужване.

            Общата сума наближава 3 милиарда лева за цялата система. Различните институции прилагат вариации на таксите, както за кредитиране, така и за допълнителни услуги. По този начин отпускането на заем се оскъпява значително и неговата цена се калкулира значително над чисто лихвените равнища. Заарди спадналата икономическа активност в последните години кредитирането намаля, като се натрупаха и много просрочени вземания. Това наруши банковите баланси, но като по обща команта банките започнаха да вдигат таксите в последните пет години. През 2010 година печалбата от тази дейност е била около 800 милиона лева. Сега сумата е нарастнала до 3 милиарда!

 

            Основната причина за ръста са повишените такси за транзакции, както и за теглене на пари в брой от банкоматите. Вече голяма част от населението ползва дебитни карти, което означава разширяване на този пазар на услуги и по-високи печалби. Таксата за едно теглене е между 20 стотинки и лев, в зависимост от банката. Дневно се извършават над 3 милиона тегления, което означава печалба в размер на около 2 милиона лева само за 24 часа. На годишна база сумата стига близо 730 милиона. И това само от теглене от банкомати. Отделно са многобройните такси в офисите по различните банкови услуги. По този начин се формира сумата от 3 милиарда лева на година. Парите се наливат от джоба на българина в банковата система, но голяма част от тях отлитат в чужбина, защото самите банки са чуждестранна собственост.

1 коментар

  1. Напишете малко и как се извиват ръцете на българските банки, как им завишават таксите за всичко и как в крайна сметка това се отразява на потребителите!

коментарите са затворени.

Сподели статията:

Популярни

Още новини
Related

Финансист: Възнагражденията в България ще растат

Заплатите ще продължават да растат, макар и не с...

Властта бърза с избора на нов генерален директор на ДППИ! Защо?

Ръководството на Министерството на транспорта и съобщенията /МТС/ очевидно...

Средна Европейска Класа започва срещи за формирането на широко надпартийно обединение

След всички предложения, които бяха отправени към Средна Европейска...