Заради повреда на комуникационен кабел столичната здравна каса спря да работи с граждани. Повредата на кабела е довела до прекъсване на връзката с базата данни на Националната здравноосигурителна каса (НЗОК).
От НЗОК уточняват, че аварията е възникнала още на 22 декември (петък), като е бил прекъснат кабел на Българската телекомуникационна компанията (БТК), която е доставчик на интернет за касата. „Повредата води до това, че районната здравноосигурителна каса – София град, няма достъп до общите информационни ресурси на НЗОК“, пишат от институцията.
„Работи се по отстраняване на проблема, съвместно с БТК, още от момента на констатирането му. Тъй като повредата е сериозна, НЗОК не би могла да се ангажира със срок за възстановяване на връзката със Столичната каса“, пишат от Националната здравноосигурителна каса.