Ръководството на Министерството на транспорта и съобщенията /МТС/ очевидно бърза да бъде избран нов генерален директор на Държавното предприятие „Пристанищна инфраструктура“ /ДППИ/.
МТС в понеделник около 15:00 часа публикува на страницата си списък с кандидатите, допуснати до устен изпит. Според мнозина – изненадващо. Допуснатите до изпита са трима: Ивайло Иванов, Георги Събев и Диян Димов. Тоест, това се случва няколко часа, след като стана ясно, че няма да бъде назначено ново служебно правителство.
Ивайло Иванов в момента изпълнява временно длъжността генерален директор на ДППИ, след като служебният транспортен министър Георги Гвоздейков отстрани Дирк Пергот от поста. По неговите думи двамата се разделили приятелски – нещо, което е трудно проверимо, след като Пергот запази мълчание по въпроса, включително и пред нашата медия.
Все пак е интересно да се отбележи, че Ивайло Иванов и министър Гвоздейков са от Твърдица. А това логично повдига въпроса дали вторият не се опитва да бетонира съгражданина си, преди да бъде отстранен.
Още по-интересен става казусът, след като се разбра, че в списъка на номинираната за служебен премиер Горица Грънчарова-Кожарева Георги Гвоздейков не присъства като министър на транспорта. Неговият пост щеше да бъде зает от един от сегашните му заместници. Разбира се, следващият кандидат за служебен министър-председател може да го остави на поста, но всичко това все още е в сферата на вероятностите.
В същото време, при тази неясна ситуация в държавата и в самото транспортно министерство, новият генерален директор на ДППИ ще бъде назначен за срок от цели 5 години. Новият министър може да го отстрани от поста му, но той има право да обжалва и съдът спокойно може да постанови, че уволнението му е незаконно и да го възстанови на поста.
И още – за конкурса за нов генерален директор на ДППИ отговаря зам.-министър Анна Натова, която и до момента е служител – директор на дирекция, на същото това предприятие и се намира в неплатен отпуск. Така тя на практика избира началник на самата себе си, ако не продължи да заема висшия пост в министерството.
Длъжността на генерален директор на ДППИ е изключително важна и много съблазнителна за мнозина, защото както казват запознати „това предприятие е създадено да харчи„. През него минават обществени поръчки за десетки и стотици милиони левове като например тази за удълбочаването на бургаското държавно пристанище, която бе на стойност 70 милиона лева. С ДППИ и обществените поръчки, назначавани от него, се свързва и скандала за десетки милиони левове във Варна.
Предстои да разберем и е много интересен фактът кога ще се проведе въпросното устно препитване на кандидатите за нов генерален директор на Държавното предприятие „Пристанищна инфраструктура“. Искра.бг ще продължава да следи и да ви информира за развоя на събитията около избора на нов ръководител на институцията.
Източник и снимка: iskra.bg