петък, октомври 18, 2024

Средна Европейска класа настоява министър на транспорта да поеме отговорност за случващото се в морския сектор

Date:

Сподели новината.

Позицията на политическа партия Средна Европейска Класа е ясна и непреклонна от ден първи на назначаването на Георги Гвоздейков за министър на транспорта и съобщенията. Позицията ни е била, че министерството не трябва да бъде ръководено от личности със съмнителни мотиви и морални качества. Отново и отново изразяваме сериозните си притеснения относно назначаването на Георги Гвоздейков за служебен министър на транспорта и съобщенията.

Нашата позиция е обоснована и се основава на редица фактори, които не могат да бъдат пренебрегнати.

Първо, имаме сериозни съмнения относно интегритета на Георги Гвоздейков. Съмненията за корупция в министерството и липса на прозрачност продължават да възникват във връзка с неговото управление. Ние недоумяваме как за няколко месеца мнението на министър Георги Гвоздейков се е променило на 180 градусаотносно политиката по морския транспорт. Защо директорът на Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“ преди няколко месеца е бил най-добрият избор и избран след конкурс с концепция за развитие на пристанищата, а сега бива освободен,едва няколко месеца по-късноот същия министър, който го е назначил. Явно политиката в морския транспорт се нагажда спрямо смяната на политическата конюнктураи то по времето на един и същ министър, вместо да се води от интересите на държавата.

Второ, считаме, че назначаването на лица заподозрени в нарушаване на обществения интереси обслужване на олигархични интереси е сериозно нарушение на доверието на гражданите в институциите на държавата. Подобни действия подкопават авторитета на държавата и водят до намаляване на легитимността на правителството.Разбира се, една от причините, поради които партия Средна Европейска Класа изразява съмнение, че Георги Гвоздейковможе да защитава обществения интерес е свързана с назначаването на лица със спорни и съмнителни професионални качества като г-жа Анна Натова за зам.-министър на транспорта по морските въпроси и на компрометирани лица, които обслужват частни интереси, а не обществените.

Трето, секторът на транспорта е от решаващо значение за развитието на страната и благосъстоянието на гражданите. Необходимо е министърът на транспорта и съобщенията да бъде честен, компетентен и посветен на обществените интереси, което, за съжаление не виждаме в действията на Георги Гвоздейков през последните 10 месеца. Информацията, с която разполагаме е, че следващите действия на министър ГеоргиГвоздейков, заместник- министър Анна Натова и техните послушни избраници е да бъдат ограничавани товаропотоците към държавния оператор и да бъдат унищожени товарни корабни места на оперираното от държавата Пристанище Бургас, което би довело до погребване му и съкращаване на хора.

Четвърто, съществуващите връзки или възможни конфликти на интереси между Георги Гвоздейков и определени бизнес кръгове в сектора на транспорта представляват сериозна заплаха за обективността и независимостта на решенията, които той може да вземе като министър. Ярък пример за това са наскоро новоназначените директори на Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“ и „Пристанище Бургас“ АД. Такива обвързаности може да доведат до предпочитане на определени частни интереси пред обществените, което не е приемливо за нас.

Всички тези назначения връщат порочния модел, при който стотици милиони обществени средства се разпределят непрозрачно в морския сектор, както парите, които бяха дадени за удълбочаването на канала във Варна и се стигне до момента, в който милиарди се разпределят в съмнителни процедури с пряко договаряне от министър Гвоздейков. Тези съмнения не могат да бъдат пренебрегнати от нас, особено когато става въпрос за заемане на такава висока и отговорна длъжност в правителството.

Следователно, от името на партия Средна Европейска Класа призоваваме министър Гвоздейков да разсее тези съмнения с реални действия в защита на обществения интерес или ако не го направи, премиера да преразгледа своето решение и да избере транспортен министър, който ще възстанови доверието на гражданите и ще работи за благото на страната, а не за лични и корпоративни интереси.

Сподели статията:

Популярни

Още новини
Related

“Спартан” осигури медицински превоз на дете от София до Германия

Дежурен екипаж на самолет С-27J "Спартан" е осигурил медицински...

Растат добивите от тютюн през 2024 г.

Увеличават се средните добиви през 2024 г. Това става...

10 години по-късно ВКС осъди купувачи на гласове

Върховният касационен съд (ВКС) окончателно наложи наказания на трима...

Дълговете на държавните болници са над 600 млн. лв.

Дълговете на държавните болници са 639 121 000 лв.,...