Собствениците на почти всички санкционирани по Черноморието търговски обекти за неиздаване на касови бележки или за разлики в касовите наличности предпочитат да не обжалват наложените актове, а да ги заплащат веднага, съобщават от Териториалната дирекция на приходната агенция (ТД НАП) в Бургас. По този начин, освен че в републиканския бюджет постъпват директно суми, бизнесът също печели, като се възползва от законовата възможност при заплащане на наложена санкция в 14-дневен срок, да внесе с 20 на сто по-малко от стойността на наказателното постановление.
“Контролната кампания на НАП постига целите си – отчитаме подобрена фискална дисциплина, а при извършените до момента повече от 2000 проверки по Южното Черноморие нямаме много драстични нарушения на данъчното и осигурително законодателство. Налице е и промяна в поведението на задължените лица в посока доброволно плащане на задълженията, това е и което желаем”, коментира началникът на отдел “Оперативни дейности” Бургас при Главна дирекция “Фискален контрол” в НАП Кирил Киров, цитиран от пресслужбата на приходната агенция в Бургас.
От НАП напомнят, че гражданският контрол върху отчитането на приходите може да се осъществява чрез мобилното приложение на приходната агенция – NRA Mobile, което сканира QR кода върху бележката. То може да се изтегли през App Store за телефони с операционна система iOS или през Google Play. Сигнали за неиздаване на касови бележки, фалшиви или с липсващи реквизити платежни документи, както и за други данъчни и осигурителни нарушения, могат да се подават на телефона на Информационния център: 0700 18 700 или по електронна поща на адрес infocenter@nra.bg.
Контролната кампания на Националната агенция за приходите ще продължи и през септември, включително и чрез съвместни проверки с различни държавни институции, посочиха от там.