понеделник, април 21, 2025

Няма кой да кара влака, въпреки парите от ЕС

Date:

Сподели новината.

12% е дефицитът на кадри в БДЖ. Основният дефицит е за машинистите, тъй като за тях има много изисквания, а заплащането е под средното за страната. Това заяви Петър Бунев, председател на Синдикат на железничарите към КНСБ по БНТ.

Това, което се поема от държавата като ангажимент за новия подвижен състав за БДЖ, е реално подплатено по Плана за възстановяване, по него са заложени 1,8 млрд. лева. Не се знае обаче дали тези средства ще дойдат към БДЖ, коментира Бунев.

През 2024 г. ще има търг за национален превозвач по договора за обществена услуга и който спечели търга, ще му бъде предоставен подвижният състав, обясни той.

По думите му това е повече, отколкото изискват европейските регламенти и е можело държавата директно да сключи договор с БДЖ.

Сподели статията:

Популярни

Още новини
Related

Извънредно: Кървав ужас в навечерието на Великден край Девин

Автомобил е обърна по таван по пътя Широка лъка...

Правителството оцеля

Правителството на Росен Желязков оцеля и при втория вот...

Трагедия край Пловдив: Жена загина, малко дете в критично състояние!

Тежка катастрофa е настъпила след 19 ч. на околовръстния път...

24-годишен от Радомир счупи абсолютен рекорд по промили алкохол на пътя

Задържан е 24-годишен водач на автомобил с 4,1 промила...