Агенция “Пътна инфраструктура” започва изграждането на държавно предприятие за опериране на тол системата. Това съобщи пред журналисти в Добрич председателят на Управителния съвет на Агенция “Пътна инфраструктура” инж. Дончо Атанасов.
По думите на инф. Атанасов тол системата е важна, за да може една от най-публичните услуги в държавата каквито са поддържането и строителството на републиканските пътища да се самофинансира.
Амбицията е това да е първата система, която ще се самофинансира без да се разчита на държавния бюджет.
Припомняме, в събота премиерът Бойко борисов заяви, че след като 2 години не можем да започнем тол системата и на ден губим по 1,5 млн. лв. и ако в понеделник не стартира след 2-годишни “кански усилия”, държавата ще направи тол системата.
“Демокрацията е прекрасно нещо, но за съзнателини хора”, каза премиерът
Председателят на УС на АПИ подчерта, че се надява през следващата година тол системата да заработи и да акумулира средства. Очакваните приходи са между 800 млн. лв. и 1 млрд. лв. годишно. В момента приходите от винетки са около 320 млн. лв. и са крайно недостатъчни за поддържането на републиканските пътища.
Средно на денонощие тежкотоварният транзитен трафик е между 8 и 10 хил. камиона, а те рушат най-много пътната мрежа и съответно ще плащат повече, каза инж. Атанасов.
Припомняме, в началото на годината като едно от първите си действия като новоизбран президент Румен Радев се обяви против възобновяване на процедурата за възлагане на обществена поръчка за тол таксите.
В профила си във фейсбук Радев информира, че от съобщение на сайта на Агенция “Пътна инфраструктура” от 29 декември 2016 г. става ясно, че е възобновена процедурата за възлагане на обществена поръчка за проектиране, изграждане и въвеждане на електронна система за събиране на тол такси от автомобилите над 3,5 т. Това беше и едно от първите явни противоречия между премиера, тогава втори мандат и в оставка, Борисов и новия държавен глава.
На 18 май обществената поръчка бе възобновена от АПИ, за да бъде прекратена отново само дни по-късно – на 22 май заради подадени на 19 май три жалби.
При обявяване на приоритетите на министерството министър Нанков заяви, че основният приоритет в пътния сектор е максимално бързото въвеждане на тол системата.