Германската верига супермаркети Lidl планира да влезе на пазара в Щатите. Компанията вече има стотици търговски обекти в Европа, като само у нас те са 78.
Първите магазини в Щатите ще отворят врати през 2018 г., пише Buliness Insidеr. Според експерти веригата ще конкурира известните в САЩ Walmart и Trader Joe’s. Майк Паглиа от британската фирма за проучвания на пазара Kantar Retail смята, че първият от тях е най-застрашен. “Натискът ще е най-голям за Wаlmаrt, защото магазините на Lidl са от техния калибър и предлагат стоките на конкурентни цени”, обяснява той. Останалите щатски хранителни вериги, с които ще се състезава германската компания, са Fооd Lion, Bi-Lo, Winn Dixie и подобни. Изпълнителният директор на консултантската фирма Conlumino Нели Саундърс твърди, че търговците в Щатите ще трябва да свалят цените си, след като Lidl настъпят на пазара. “Lidl ще бъде предизвикателство – то ще се отнася до броя на супермаркетите, които ще трябва да редуцират цените си, за да останат конкурентни”, обяснява тя. Като пример за това експертите посочват случая с отварянето на магазините на германската вериги във Великобритания. Тогава редица местни компании бяха принудени да продават по-евтино и дори да уволнят служители, за да могат да се борят със сериозния конкурент. Само на пазара в Острова от Lidl отчетоха 16% ръст на продажбите си за третото тримесечие на 2015 г., докато в същото време местни вериги като Tesco, Morrisons и Asda излязоха на минус.