„Не съм склонен на отстъпка по отношение на толтаксите”. Това заяви вицепремиерът и министър на регионалното развитие Гроздан Караджов в студиото на „Събуди се” по Нова тв.
„Обхватът на системата и досега е с включена второкласна мрежа. Когато автомобилите се движат по нея, това им е включено в цената на винетката. Редно е тежкотоварните автомобили също да плащат”, каза още той.
По думите му в цяла Европа, който въздейства по-сериозно на пътя, заплаща повече. „В цяла Европа е така. 2/3 от цената за поддръжката на пътищата се заплаща от тежкотоварните автомобили, а 1/3 се заплаща от водачите на леки коли”, уточни Караджов.
„Единственото нещо, което касае мен от исканията на превозвачите, е толсистемата. Аргументите, които изслушах досега, са абсолютно несъстоятелни. Хлябът щял да се вдигне от 2 лв. на 2.50 лв. 20 хляба ще се увеличат с 1 ст. от новоприлагането на т.нар. „гигантско” увеличение на тол системата. Къде е тази инфлация?”, коментира той
Според него проблемът е измислен. „Цялото това фокусиране върху увеличението на тол е лишено от всякакви аргументи. Няма да има инфлационен натиск”, категоричен бе регионалният министър.
„Както всички български граждани, така и аз виждам, че състоянието на пътищата у нас е ужасно. Това е наследството, което получаваме, но трябва да се справим с него”, отчете Караджов.
Той.коментира и исканията за оставката му. „Оставката на един министър не е никаква ценност. Няма никаква причина да я подавам, защото си върша работата”, посочи той.
Има реална опасност довършването на АМ „Струма” да бъде отложено за след 2030 г., каза още Караджов.
„АМ „Струма” е в толкова критичен момент от своето развитие и то в частта на Кресненското дефиле, че и ако аз и екоминистърът не се хванем за ръка, не отидем заедно в Брюксел и не кажем, че ще правим Кресненското дефиле по сегашния вариант, но ще добавим и второ платно по склоновете на Пирин извън трасето в дефилето, няма време за кога”, обяви той.
„Няма време да се мотаем и всякакви нови процедури и хватки с екологична насоченост са само отлагане с цел законно издаденият ОВОС да изтече”, заяви Караджов.
„Ако това се случи, проектът приключва и трябва да се започне отначало. Той просто няма да се сбъдне. Ножът е опрял до кокала. Или се хващаме и отиваме в Брюксел, или този участък в Кресненското дефиле ще си остане участъкът на смъртта и ще бъде още един показател как не се справяме с пътищата си”, обясни той.