Рубриката „Ретро Бургазъ” ни връща назад преди 80 години – през май 1937 година. В периодичния печат от този период открихме интересна инициатива – рекламна кампания на черноморските ни курорти. За да илюстрират очарованието им в „Бургазки фаръ”, за пръв път публикуват и снимки, както и кратки текстове, с които посочват предимствата на дадения курорт.
Рекламният слоган на Бургас е „Бургас – Царят на Черно море”. През 30-те градът започва все повече да се развива като туристическа дестинация. В тази посока са и усилията за изместването на жп линията от Солниците до Пристанището, които до онзи момент са минавали по плажната ивица, изчистването и разширяването на дюните, както и укрепването на Морската градина. През 1938 година се изгражда и сградата-символ за този период – Казиното. В рекламната брошура на Бургас от 1937 година попада пристанището, голям параход, който да докаже, че това е и туристически град и няколко запленяващи изгледа към Морската градина.{josociallocker}
В следващите си броеве вестник „Бургазки фър” публикува рекламни карета и на още няколко туристически дестинации.
Рекламният девиз е „Несебър е Бисерът на Черно море”, но се използват и други епитети: „Чуден остров с 40 средновековни църкви”, “Величествен плаж със златно пясъчни дюни”, „Покой, тишина, сред слънце, въздух и море”. Цитира се и сентенцията на Цар Фердинанд: „Това е най-голямото откритие, което направих в България”.За снимка е използван панорамен изглед към полуострова, а в дъното се виждат днешните територии на т.нар. Нов град, които са пусти – земеделски земи без нито една сграда.
Рекламната кампания на „Бургазки фаръ” продължава и със Созопол. „Градът заема едно от първите места между черноморските курорти със разкошен плаж и рядко съчетание на морско-планински климат. Курортистите, освен че ще намерят удобство, евтини квартири и храна, имат възможността да се наслаждават и на рядко красивия морски бряг с приказно красиви сали”, пише в рекламата на древния град Аполония.
Ретро Флагман{/josociallocker}