Германия – най-големият пазар на български стоки, купува все повече продукция от нашите производители. Данните на Националния статистически институт (НСИ) показват, че стойностният обем на продажбите през февруари са нараснали със 17% и вече надхвърлят 1 млрд. лв. Това е над 22% от общата стойност на българския износ към Европейския съюз, който към края на втория месец на годината се оценява на 4.96 млрд. лв.
Германия е най-важният пазар за българските износители. От една страна той е най-големият, а от друга – износът в тази посока в голямата си степен е дело на преработващата промишленост, т.е. продуктите са с по-голяма добавена стойност за икономиката.
Данните показват, че с изключение на Италия и Испания, всички останали големи европейски пазари растат. Най-осезаемо е увеличението в Белгия. Там причината се крие основно в покачването на цените на металите, тъй като основната част от експорта ни в тази посока е под формата на преработена медна руда.
Към Румъния износът е нараснал с над 7% до 550 млн. лв. В посока Гърция сме продали стоки на стойност 450 млн. лв., което е ръст от 10%. Сред най-големите европейски пазари са още френският, холандският, британският, чешкият и австрийският, където ръстовете са между 18 и 35%.