Съживяване на бизнес климата по Черноморието, увеличение на кредитирането и добро икономическо развитие на региона като цяло отчетоха банкери на традиционната конференция „Пощенска банка среща бизнеса“ в Бургас. Мениджърите на банката дадоха своята прогноза за 2017 г. и посочиха какви са предизвикателства пред малките и средни предприятия през следващите години. Поканени да присъстват бяха местни предприемачи, експерти, корпоративни клиенти и партньори на Пощенска банка. Днес, 27 април от 17:30 ч. в хотел „Голдън Тюлип“ в гр. Варна ще се проведе и втора среща на Пощенска банка с бизнеса от региона.
„Бургаският район е изключително важен за положителното развитие на икономиката ни, затова един от водещите ни приоритети е стимулирането на бизнеса и предприемачеството тук, като ще продължим да предоставяме максимално добри условия за кредитиране и да инвестираме в успеха на нашите клиенти. Не бива да забравяме, че България продължава да бъде и сред най-търсените туристически дестинации в региона, което безспорно оказва влияние върху ръста на кредитирането. В последните години морските ни дестинации регистрираха поредица от добри сезони“, казаха при откриването на конференцията представителите на Пощенска банка.
На събитието експертите на банката представиха актуален анализ на бизнес средата в региона. Положителен знак за Черноморието са високите нива на посещения на чужденци, отчетени от Националния статистически институт, които свидетелстват за все по-добрите перспективи за бизнеса в региона. Само през февруари 2017 г. посещенията на чужденци в България са 435.9 хил. или с 20.4% повече в сравнение с февруари 2016 година, като тези, които идват у нас със служебна цел са с 18.7% повече, а тези за почивка и екскурзия – с 16.8%.
Отделно по данни на Агенцията по вписванията в морската ни столица Варна през изминалата 2016 г. е отчетен ръст от 12% при покупко-продажбите на имоти. В другия голям морски град Бургас се наблюдава повишение на сделките с 19.6% за последното тримесечие на 2016 г. спрямо периода юли-септември, което е индикация за сериозно оживление и в сектора на строителството на жилищни имоти, които не са само с ваканционен характер. Друга тенденция, която се очаква да продължи и през тази година, са продажбите на зелено.
Пощенска банка традиционно подкрепя проекти на предприемачи от цялата страна във всички отрасли, като анализ на банката сочи, че най-често кредитира компании в сегмента на търговията на дребно (25%) и едро (11%), производството, хотелиерството, транспорта, ресторантьорството, както и експортно ориентираните сектори. От обсъдените данни на конференцията стана ясно, че повишено търсене на кредити в туризма се наблюдава основно по две направления – разширяване на легловата база и изграждане на нови хотели от вече утвърдени участници на пазара, което е свързано с нарастващия брой външни туристи и реновиране на хотели, изградени между 2002 – 2010 г., както и с поддържане на нивото във вече работещи бази.
Представителите на фирмите имаха възможност да обсъдят полезни аспекти на партньорството с финансови институции, да научат за иновативните продукти и услуги на Пощенска банка за предприемачи, да чуят насоки за улесняване на процесите на фирмено финансиране, както и важните стъпки за реализиране на успешни инвестиционни проекти.