Сподели новината.

Със над  100 милиона лева по-малко ще бъде бюджетът на община Бургас за следващата година.

Със над  100 милиона лева по-малко ще бъде бюджетът на община Бургас за следващата година. Информацията бе оповестена официално, като точната цифра за 2016 година е 214 милиона лева. Голямата разлика в сумите се дължи най-вече на намалените средства, които ще бъдат усвоени по европрограми. През тази година сумата, която общината ще усвои от европейските фондове е около 160 милиона лева. 157 милиона пък са заложени като собствени приходи на общината. За 2016 година обаче корекциите са много сериозни, а общата рамка е с над 100 милиона лева по-малка. От община Бургас все още не са обявили какво ще е съотношението между собствени приходи и парите по европейски програми, но разликата идва най-вече заради по-малкото средства именно по отношение на фондовоте от ЕС. Намалената стойност на бюджета показва голямата зависимост на общината по това перо  и липсата на адекватни мерки за стимулиране на местната икономика, което би повишило приходите в хазната. В същото време от община Бургас обясняват, че имат готовност да усвоят много по-сериозни суми по европейските програми, но на този етип няма възможности за това. В следващите седмици ще започнат обществените обсъждания на проектбодюджета за 2016 година. Факт е обаче, че общината ще разполага с повече от 100 милиона лева по-малко, което ще се отрази на цялата дейност и обслужането на основните разходни  пера, както и на капиталовата програма.

вторник, април 29, 2025

Българските авиокомпании страдат от недостиг на пилоти

Date:

Сподели новината.

Авиокомпаниите в България страдат от недостиг на пилоти. Проблемът става все по-сериозен, но кандидатите, желаещи да практикуват тази професия, трябва да платят обучението си, което струва поне 100 000 лв.

От Асоциацията на авиокомпаниите смятат, че държавата трябва да поема част от разходите по обучение. На друго мнение са от главната въздухоплавателна администрация (ГВА).

За подготвени се смятат пилотите, които имат над 1000 часа във въздуха. Подобна практика отнема около 1-2 години активно летене. В България има девет учебни центъра, в които могат да се обучават професионални пилоти.

„Държавата не би могла да си позволи да влага толкова много пари, за да спонсорира частни компании и същите пилоти да излязат да работят зад граница“, коментира главният секретар на ГД ГВА, Михаил Захариев, цитиран от bTV.

ГВА е издала 500 бревета за професионални пилоти за последните две години. Експертите са категорична, че най-голям е  недостигът на опитни и подготвени кадри. През същия период 20 опитни командири са навършили пенсионна възраст.

Прогнозите показват, че въздушният трафик над България предстои да се утрои. Решение на проблема все още няма. От бранша отбелязват, че инвестицията в обучение се възвръща, но първоначално е много голяма – колкото апартамент.

Сподели статията:

Популярни

Още новини
Related

Пивоварите се похвалиха – продажбите на бира са дали над 435 млн. лв. на бюджета

Съюзът на пивоварите в България (СПБ) отбеляза 20-ата си...

Министерство на енергетиката застава твърдо зад Закона за ВЕИ

Министерство на енергетиката твърдо зад Закона за ВЕИ. Това стана...

Продава се завод на изумителна цена в Асеновград

Още един индустриален обект в Пловдивска област е напът...

Цeнитe нa ĸoлитe нa cтapo y нac тpъгвaт нaдoлy – ĸaĸви ca тeндeнциитe нa пaзapa

Πaзapът нa yпoтpeбявaни aвтoмoбили в Бългapия тaзи щe пpeминe...