Стотици български граждани, които живеят в Нидерландия и се нуждаят от консулската служба, не могат да разчитат на нея, пише БНР.
Става дума за подмяна на документи за самоличност, които са с изтекъл срок, а поради пандемията все още няма разпоредба дали важи удължаването на валидността им с шест месеца или не.
Телефонът за връзка, посочен на сайта на посолството ни, не отговаря, а изписаното работно време се отличава от реалното. Оказва се, че дипломатите и чиновниците в Хага са си определили за почивни дни, различни както за тези от официалния календар на кралство Нидерландия, така и от българския.
За всичко това сигнализираха българи, живеещи и работещи в кралството.
“Тук не е почивен ден, тези хора почиват на всички празници, абсолютно, и дори ни уведомяват за намеренията си, защото пък, понеже тука не е почивен ден, ние работим и за да бъдем в службата навреме и да си свършим работата, ние сме пропътували километри, отменили сме си работния ден и, на практика, се оказва, че трябва да ходим пак, защото на телефона не може да се свържем, всички имат такъв проблем, ние звъним по сто пъти, никой не вдига, няма да кого да се обадиш, документите са изтекли и ти оставаш един никой в чужбина и няма кой да ти помогне”.
Това разказа Петя Вълкова, която живее и работи в Харлем, но вече два месеца не получава никакво съдействие от страна на българската консулска служба в кралството, което има едни от най-добрите административни услуги в света.