22 хиляди бургазлии платиха дължимите данъци и осигурителни вноски чрез ПОС терминали на приходната агенция до края на октомври, като по ози начин без да плащта такси, те са превели в републиканския бюджет 7 млн. лева, съобщиха от НАП Бургас. Освен че са безплатни, другото предимство на картовите преводи чрез т. нар. „виртуален ПОС терминал“ и физическите ПОС терминали на НАП е, че плащането се отразява веднага в данъчно-осигурителната сметка на клиента, обясняват от Териториалната дирекция.
141 хиляди клиенти са обслужени в НАП Бургас за първите десет месеца на годината. Все повече са хората, които желаят да използват персоналния идентификационен код, който спестява необходимостта от получаване на услуги на място чрез физическо присъствие в офисите на Приходната агенциа.
Издадените ПИК от началото на годината са 14 хиляди. Пресоналният код е безплатен, безсрочен и се издава във всеки офис на Националната агенция за приходите. Може да бъде заявен и по пощата, на информационния телефон на НАП, на имейл и през системата за сигурно електронно връчване, поддържана от Държавна агенция „Електронно управление“.
Националната агенция за приходите съветва клиентите си да отложат посещенията си в офисите на ведомството до края на обявената извънредна епидемична обстановка, като дотогава използват електронните услуги, достъпни на https://inetdec.nra.bg/ с персонален идентификационен код или електронен подпис.
Клиентите, които все пак са решили да посетят салона за обслужване на НАП Бургас, трябва да се съобразяват с въведения контролиран пропускателен режим и да спазват необходимото отстояние. Обслужването се извършва при строго спазване на въведените допълнителни мерки за защита и постоянна дезинфекция на помещенията.