Макар Volkswagen да се намира в криза, след като беше хваната в мамене при тестовете за вредни емисии, футболните ѝ отбори бележат успехи на терена.
Всяка част от разходите обаче се намира под строг контрол и затова бъдещето на огромния финансов ангажимент към германския спорт е несигурно, предаде CNN.
Компанията се сблъсква с разходи по изтегляне на милиони засегнати автомобили и глоби за милиарди долари, затова трябва и да направи огромни икономии.
VW твърди, че ще спази всички съществуващи договори. Анализаторите пък казват, че разходите за спорт неизбежно ще бъдат намалени.
Групата е един от най-големите поддръжници на германския футбол с търговски интереси в 17 от 36-те най-добри отбора, варирайки от собственост до спонсорство.
Volkswagen притежава носителя на Купата на Германия Волфсбург и налива около 85 млн. евро на година в клуба. Компанията има и дял в шампиона на Бундеслигата Байерн Мюнхен през дъщерната марка Audi. VW харчи и около 3,5 млн. евро на година за спонсорство на Купата на Германия.
Отборът Волфсбург е основан през 1945 г. като наследник на корпоративния клуб Volkswagen.
Том Маркам от Sports Interactive заяви, че неволите на компанията вероятно няма да повлияят на финансите на Волфсбург в краткосрочен план. Клубът точно получи над 100 млн. долара, след като продаде звездните играчи Кевин Де Брюин на Манчестър Сити и Иван Перишич на Интер Милан.
В дългосрочен план обаче Волфсбург и други отбори вероятно ще усетят напрежение и може да се наложи да направят съкращения на разходите.
Саймън Чадуик, професор по спортен бизнес в Университета Ковънтри, смята, че спортните ангажименти на компанията ще изглеждат „значително по-различно” до няколко години.
Бизнес мениджърът на Волфсбург Клаус Алофс обясни, че е уверен, че скандалът няма да повлияе върху инвестициите на компанията във футболния клуб.
Анализатори от UBS очакват печалбите на автомобилния производител да паднат с 30% през следващите 4 години от загубени приходи и по-високи разходи.
Компанията задели 6,5 млрд. евро за уреждане на проблемите, произтичащи от скандала, но според анализатори цялата сума ще бъде няколко пъти по-висока.
Credit Suisse е пресметнала, че разходите могат да достигнат до 87 млрд. долара в най-лошия случай. Сумата е по-висока от тази, с която BP трябваше да се раздели заради разлива на петрол в Мексиканския залив.