Сподели новината.

Със над  100 милиона лева по-малко ще бъде бюджетът на община Бургас за следващата година.

Със над  100 милиона лева по-малко ще бъде бюджетът на община Бургас за следващата година. Информацията бе оповестена официално, като точната цифра за 2016 година е 214 милиона лева. Голямата разлика в сумите се дължи най-вече на намалените средства, които ще бъдат усвоени по европрограми. През тази година сумата, която общината ще усвои от европейските фондове е около 160 милиона лева. 157 милиона пък са заложени като собствени приходи на общината. За 2016 година обаче корекциите са много сериозни, а общата рамка е с над 100 милиона лева по-малка. От община Бургас все още не са обявили какво ще е съотношението между собствени приходи и парите по европейски програми, но разликата идва най-вече заради по-малкото средства именно по отношение на фондовоте от ЕС. Намалената стойност на бюджета показва голямата зависимост на общината по това перо  и липсата на адекватни мерки за стимулиране на местната икономика, което би повишило приходите в хазната. В същото време от община Бургас обясняват, че имат готовност да усвоят много по-сериозни суми по европейските програми, но на този етип няма възможности за това. В следващите седмици ще започнат обществените обсъждания на проектбодюджета за 2016 година. Факт е обаче, че общината ще разполага с повече от 100 милиона лева по-малко, което ще се отрази на цялата дейност и обслужането на основните разходни  пера, както и на капиталовата програма.

вторник, април 15, 2025

Oтвopи вpaти пъpвият xипepмapĸeт c пpeдимнo бългapcĸи cтoĸи – „AБO Mapĸeт“

Date:

Сподели новината.

Българските стоки заемат все по-голямо място в асортимента на големите хипермаркети. Така например вчера „Лидъл“ обяви пускането на нова продуктова линия за български стоки – „Родна стряха“. „Билла“ пък наскоро обяви, че 75% от рафтовете на магазините й се запълват от български доставчици.

От вчера на пазара на бързооборотни стоки навлезе нов играч, който възнамерява да пробие именно с български марки. Компанията „АБО маркет“ отвори първия си магазин в столичния търговски център Bulgaria Mall на мястото на вече фалиралия „Карфур“. Новият обект, който е разположен на 5000 кв.м. площ, разполага с над 40 000 артикула стоки.

Мисията на магазина е по-голяма част от тях да бъдат български. Как ще стане това? Като се предостави търговско място на малки и средни производители, които да продават директно своите асортименти. „Това е магазин в магазина“, обяснява концепцията собственикът на компанията Александър Викилев, цитиран от вестник „Капитал“.

Така всеки производител има възможността да представи своя пълен продуктов асортимент и портфолио и да определи сам крайните цени за клиентите. А те от своя страна да избират измежду качествени български стоки. Основен акцент сред българските стоки са млечните и месните продукти.

Все пак асортиментът на хипермаркета няма да включва само артикули, произведени у нас. „АБО Маркет“ продава и вносни продукти, повече от които обаче са нови за българския пазар.

Сподели статията:

Популярни

Още новини
Related

Пивоварите се похвалиха – продажбите на бира са дали над 435 млн. лв. на бюджета

Съюзът на пивоварите в България (СПБ) отбеляза 20-ата си...

Министерство на енергетиката застава твърдо зад Закона за ВЕИ

Министерство на енергетиката твърдо зад Закона за ВЕИ. Това стана...

Продава се завод на изумителна цена в Асеновград

Още един индустриален обект в Пловдивска област е напът...

Цeнитe нa ĸoлитe нa cтapo y нac тpъгвaт нaдoлy – ĸaĸви ca тeндeнциитe нa пaзapa

Πaзapът нa yпoтpeбявaни aвтoмoбили в Бългapия тaзи щe пpeминe...