Сподели новината.

Със над  100 милиона лева по-малко ще бъде бюджетът на община Бургас за следващата година.

Със над  100 милиона лева по-малко ще бъде бюджетът на община Бургас за следващата година. Информацията бе оповестена официално, като точната цифра за 2016 година е 214 милиона лева. Голямата разлика в сумите се дължи най-вече на намалените средства, които ще бъдат усвоени по европрограми. През тази година сумата, която общината ще усвои от европейските фондове е около 160 милиона лева. 157 милиона пък са заложени като собствени приходи на общината. За 2016 година обаче корекциите са много сериозни, а общата рамка е с над 100 милиона лева по-малка. От община Бургас все още не са обявили какво ще е съотношението между собствени приходи и парите по европейски програми, но разликата идва най-вече заради по-малкото средства именно по отношение на фондовоте от ЕС. Намалената стойност на бюджета показва голямата зависимост на общината по това перо  и липсата на адекватни мерки за стимулиране на местната икономика, което би повишило приходите в хазната. В същото време от община Бургас обясняват, че имат готовност да усвоят много по-сериозни суми по европейските програми, но на този етип няма възможности за това. В следващите седмици ще започнат обществените обсъждания на проектбодюджета за 2016 година. Факт е обаче, че общината ще разполага с повече от 100 милиона лева по-малко, което ще се отрази на цялата дейност и обслужането на основните разходни  пера, както и на капиталовата програма.

понеделник, април 28, 2025

България – новото Елдорадо на текстилната промишленост

Date:

Сподели новината.

България: текстилната работилница на Европа. Над 30 хил. работници в тази страна са заети в производството на рокли, тениски и ризи. С това заглавие френският телевизионен канал France Info съобщава, че България е на път да стане текстилната работилница на Европа.

В южната част на България се намира една от най-големите текстилни промишлености в Европа. Именно тук европейските марки вече произвеждат част от колекциите си. Не става дума за евтини дрешки за масова търговия, а за облекло от средния и висок диапазон, съобщава телевизията.

Как за няколко години България се превърна в новото Елдорадо на текстилната промишленост, в някои случаи по-конкурентна от китайската? Нейната работна сила е една от най-евтините в Европа.

В един от най-големите заводи в южната част на страната могат да се произвеждат до 5000 артикула седмично. Основният коз на страната е нейната работна сила – една от най-евтините в Европа. Работничките работят осем часа дневно за заплата от 230 евро месечно, по-малко, отколкото вземат за същия труд в Китай.

Това е тайната на конкурентните цени – 15 евро за най-обикновен панталон до 27 евро за по-изискан, които след това ще бъдат продадени във Франция за 10 пъти по-висока цена. „Това е изцяло готов продукт, всичко е направено от нас”, посочва изпълнителният директор на фирмата Васил Куюмджиев.

През последните 5 години България се превърна в текстилната фабрика на Европа – 2100 текстилни цеха работят на пълен капацитет. Повечето от цеховете са малки, a повечето от заплатите са ниски. Голяма част от служителите получават минималната работна заплата – 420 лв., но са съгласни да работят за толкова, а и нямат особен избор.    

Една от фирмите произвежда плетени пуловери от много години за най-големите световни марки, които се продават в Германия и Холандия. Производствените разходи за един ленен пуловер са не повече от 5 евро, а в Холандия се продава за 60-70 евро.

Конкурентните цени и кратките срокове за доставка също допринасят за конкурентоспособността на българското производство. Поради географската близост, на българските стоки са необходими едва 3 седмици, за да пристигнат в Западна Европа. За сравнение доставките от Китай се получават за 8 седмици, а транспортните разходи са значително по-високи.

„Mаршрутът за доставка от България е много по-кратък. Когато става въпрос за малки количества, доставките от Китай не са рентабилни. Ние сме най-добрият вариант за поръчки между 200 и 1000 бройки“, казва Никола Трендафилов, директор на друго шивашко предприятие.

На етикетите на българските стоки пише „Произведено в Европа“, което също допринася за атрактивността им сред клиентите и ги прави много по-привлекателни от тези, произведени в Китай или Бангладеш. 

Сподели статията:

Популярни

Още новини
Related

Пивоварите се похвалиха – продажбите на бира са дали над 435 млн. лв. на бюджета

Съюзът на пивоварите в България (СПБ) отбеляза 20-ата си...

Министерство на енергетиката застава твърдо зад Закона за ВЕИ

Министерство на енергетиката твърдо зад Закона за ВЕИ. Това стана...

Продава се завод на изумителна цена в Асеновград

Още един индустриален обект в Пловдивска област е напът...

Цeнитe нa ĸoлитe нa cтapo y нac тpъгвaт нaдoлy – ĸaĸви ca тeндeнциитe нa пaзapa

Πaзapът нa yпoтpeбявaни aвтoмoбили в Бългapия тaзи щe пpeминe...