Жълтите павета в участъка от Софийския университет “Св. Климент Охридски” до ул. “Раковски” ще бъдат изцяло извадени и пренаредени. Ще бъде подменена и подземната инфраструктура, както и деформираните плочки, пише Kmeta.bg.
Зам.-кметът на Столична община по транспорт Евгени Крусев припомни, че заради многократния цикъл на замръзване и разтопяване на снега паветата са се нагънали и разместили. “Горещо приветстваме новината от БАН, че и у нас могат да се правят жълти павета, защото те са уникални и емблематични за София. Възможността да си ги произвеждаме би била страхотен шанс за общината”, каза Крусев.
Зам.-кметът припомни още, че през тази година ще бъдат ремонтирани трамвайните релси по бул. “Цар Борис III“ – от Съдебната палата до Княжево. “Планираме и ремонта на ул. „Граф Игнатиев“, където ще се запази пешеходната зона, ще се подменят настилките. Релсите също ще са нови, така че те да станат по-тихи и безшумни”, обеща той.
И допълни: “Приоритетът ни е да влезем в малките улички, защото те реално осигуряват достъпа на хората до техните домове. Планираме ремонтирането на много от тях, във всички квартали по предложения на районните кметове. Паралелно с това продължаваме ремонта и на знаковите булеварди като „Дондуков“. Реконструкцията му трябва да започне в близките четири месеца, а там ще подменим и релсовия път, контактната мрежа и ще има нови тротоари”.
От думите на Крусев стана ясно, че до дни трябва да пристигнат първите 4 от общо 28 модернизирани трамваи от Базел, по българо-швейцарската програма за сътрудничество. „Паралелно с това продължаваме и процедурата за 13 чисто нови мотриси, които ще се движат по линията на трамвай №5.
Предвиждат се и 30 броя единични автобуса, за които вече е пусната обществена поръчка, а през годината ще стартира и обявяването на процедура за доставка на още 120. Те ще бъдат на газ, като половината от тях ще са съчленени, а другите ще са единични, заяви той. По думите му така значително ще се обнови паркът на автотранспорта и средната му възраст ще падне до 7-8 години, което е добро европейско ниво. “По този начин всички стари автобуси, които са произведени преди 2005 г., ще бъдат изведени от експлоатация. Очакваме и още 60 нови единични автобуса, които да поемат линиите в северните райони на София“, каза той.